בכיר ב-ECB: "לא מבין למה לא להשתמש בהקלה כמותית"

לורנזו ביני סמאגי, חבר דירקטוריון הבנק המרכזי האירופי: "אם התנאים ישתנו, אני לא מבין למה לא להשתמש בהקלה כמותית, כלי שתפור במיוחד למאפיינים הספציפיים של גוש האירו"

לורנזו ביני סמאגי, חבר דירקטוריון הבנק המרכזי האירופי, קורא להקלה כמותית על מנת לתת דחיפה לכלכלת גוש האירו באם זו תקלע לקשיים נוספים, בראיון ל"פייננשל טיימס".

"אני לא מבין את הדיונים הכמו דתיים בנוגע להקלה כמותית. אם התנאים ישתנו, אני לא מבין למה לא להשתמש בכלי כזה, שתפור במיוחד למאפיינים הספציפיים של גוש האירו", אמר סמאגי.

הערותיו של סמאגי אודות האפשרות כי הבנק המרכזי ייעשה שימוש בכלים להקלה כמותית, היא מפתיעה, מפני שהבנק המרכזי לא מרבה להתבטא בנושא. בראיון מוקדם יותר השבוע, יו"ר הבנק המרכזי, מריו דרגי, סירב להתייחס ישירות לנושא כאשר נשאל לגביו.

סמאגי גם הראה סימני תסכול מפני בריטניה, שמתנגדת למהלכי האיחוד האירופי בתקופה האחרונה. "האיחוד האירופי והבנק המרכזי בהחלט יתרמו ויעזרו לבריטניה אם לונדון תהיה בצרה. לכן אני מצפה ליחס הדדי".

השבוע הודיע הבנק המרכזי על הלוואות שהעניק לבנקים ביבשת בסכום כולל של 489 מיליארד אירו. לפי נתונים שפרסם הבנק האירופי, כ-523 בנקים וגופים פיננסים קיבלו את ההלוואות מהבנק המרכזי - אשר צפויות להימסר בריבית ממוצעת של 1% בלבד.