לגארד: "להכפיל המימון לקרן המטבע ל-755 מיליארד ד'"

יו"ר קרן המטבע מודאגת, וקוראת לחברות בארגון לחתום על רפורמות שגובשו בשנת 2010 ■ בין הרפורמות: הגדלת זכויות ההצבעה של סין והכפלת היקף הסיוע הפוטנציאלי של הקרן

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, מודאגת. נראה כי לגארד מתקשה להישאר אדישה לנוכח הטלטלות שחווה המערכת הפיננסית הגלובלית, ולאור ההתפתחויות המדאיגות האחרונות בדבר משבר החוב.

לאחר שהתבטאה לא מזמן באופן חריג כי ישנה "הסלמה" במשבר החוב האירופי, והודיעה גם כי הקרן תוריד את תחזיות הצמיחה שלה לשנים 2012-2013 - מבקשת היו"ר ממדינות העולם: הכפילו את ההון המלווה לקרן, לטובת סיוע לכלכלה העולמית.

לגארד קראה למדינות החברות בקרן לחתום על אמנה שגובשה את בשנת 2010, המאפשרת להכפיל את ההון שילווה באופן דו-צדדי לקרן - שיעמוד (לאחר ההכפלה) על סכום של כ-755 מיליארד דולר. לדבריה של לגארד, על 187 המדינות החברות בקרן להגיע להסכמה בנושא עד אוקטובר 2012 - בכדי להטמיע את ההסכמות החדשות.

עוד במסגרת ההסכמות, צפויה לקבל סין זכויות הצבעה נרחבות יותר בקרן - ולהיהפך לבעלת זכויות ההצבעה השלישית בסמכותה בקרן, אחרי יפן וארה"ב (זאת, במסגרת העברת 6% מזכויות ההצבעה בקרן למדינות השווקים המתעוררים). מקרן המטבע נמסר באופן רשמי כי "לגארד קוראת לחברות בקרן לעשות כל מאמץ כדי לאפשר את הרפורמות מ-2010, ולהכניסן לתוקף לפני הפגישה השנתית ב-2012".

הפגישה השנתית של הקרן צפויה להיערך בטוקיו באמצע חודש אוקטובר 2012, כאשר מסמך פנימי של הקרן שהודלף ל"רויטרס" הבהיר כי "אין לחסוך במאמצים כדי להשיג את ההסכמות לפני הדד-ליין של 2012". נכון לתחילת חודש דצמבר, רק 53 מדינות (המייצגות כ-36% מזכויות ההצבעה בקרן) אישרו את הרפורמות, אשר דורשות אישור של מעל ל-70%. הצעדים המדוברים גם דורשים אישורים מטעם הקונגרס האמריקני.