מתגרשת מבעלה - ולא תוכל למנוע ממנו לסחור באופציות

ביהמ"ש: אשה בהליכי גירושין לא יכולה למנוע מבעלה לסחור באופציות מעו"ף בכספם - אף כי הפסיד 800 אלף שקל בחודש ■ ביהמ"ש ביטל עיקול שהטילה אשה על חשבון הבעל בטענה כי הוא סוחר בני"ע מסוכנים ומפסיד כספים השייכים גם לה

בית המשפט לענייני משפחה ביטל עיקול שהטילה אשה על חשבון בעלה בטענה כי הוא סוחר בני"ע מסוכנים ומפסיד כספים השייכים גם לה, בהם 800 אלף שקל בחודש אחד בלבד.

מה דינו של חשבון בנק של בני זוג הנמצאים בהליך גירושין, החשוף להפסדים בשל עיסוקו של הבעל במסחר באופציות מעו"ף? האם זכאית האישה להטיל על חשבון זה עיקול מחשש לאובדן כספים עד לחלוקתם בין בני הזוג?

לשאלה זו נדרשה שופטת בית משפט לעניני משפחה, שדנה בבקשת הבעל לביטול צו עיקול שהטילה האישה על חשבון הבנק במטרה להקפיא את הנכסים הפיננסיים המשותפים עד לחלוקתם. האישה אף ציינה כי בחודש אוגוסט האחרון בלבד הפסיד הבעל 800,000 שקל במסחר זה וכי יש סכנה לנכסים עד להשלמת הליך הגירושין וחלוקת המשאבים הכספיים.

לאחר שדנה בראיות שהובאו לפניה, החליטה השופטת כי אין להטיל צו עיקול על חשבון הבנק כל עוד לא הושלם הליך איזון המשאבים, למרות החשש מאובדן כספים לאור עיסוקו הנרחב של הבעל במסחר באופציות מעו"ף.

השופטת נימקה החלטתה בכך שחשבון הבנק שימש את הבעל לעיסוקו ופרנסתו השוטפת מאז ומתמיד, והאישה נהנתה במהלך השנים שחיה עם עימו מרווחיו הנאים במסחר במעו"ף. לפיכך, קבעה השופטת, עד לאיזון המשאבים בין בני הזוג במסגרת התביעה הרכושית, לא ניתן להטיל עיקול על החשבון.

בכך, קיבלה השופטת את טענות הבעל, שיוצג על ידי עו"ד רות דיין וולפנר, תוך שהיא מציינת את עובדת חוסר תום הלב של האישה ואת העובדה שהראיות שהתגלו בדיון "הפכו את היוצרות וכי האישה היא זו שביצעה פעולות הברחה שאין אלא להצטער עליהם".

השופטת ציינה כי בבקשתה לצו עיקול לא ציינה האישה כי משכה 120 אלף שקל מקרנות ההשתלמות שבבעלותה ורוקנה אותן, וכן העבירה 200 אלף שקל לחשבונות ע"ש הוריה. האישה גם לא פירטה בפני בית המשפט את מצבת החובות והזכויות הכספיות שלה וכן את העובדה שהיא מנהלת בכירה בבנק בו מתנהל החשבון, עובדה המעמידה את תביעתה באור אחר.