אמה של נעמה מבית שמש: "לא אנחנו אלה שיצטרכו לעזוב"

את התהודה שהביא לתודעה הציבורית סיפורה של הילדה שנפלה קורבן להתנכלות מצד חרדים קיבלה אמה בשביעות רצון ■ בראיון לחדשות 2 באינטרנט היא סיפרה על התמודדותה עם תופעת הדרת הנשים ועל ההקצנה בעיר

יומיים אחרי שידור כתבתו של שי גל ב"אולפן שישי" שבה נחשפה מציאות החיים הבלתי נסבלת בבית שמש, הביעה היום הדסה מרגוליס, אמה של הילדה נעמה שעברה מסכת השפלות, הטרדות ואיומים מצד חרדים קיצוניים שמחו על לבושה שלא היה "צנוע" לטועמם, שביעות רצון מעליית הנושא לכותרות.

מרגוליס, שמתגוררת זה כמה שנים בבית שמש, סיפרה בריאיון לחדשות 2 באינטרנט כיצד התפתח היחס העוין לבתה ולחברותיה לספסל הלימודים. "זה התחיל כמה שבועות לפני ששנת הלימודים נפתחה. נעמה לומדת בבית ספר חדש שהיה מיועד לבנות כמה שנים. כמה שבועות לפני הקיצוניים בעיר החליטו שהם לא רוצים שניכנס למבנה", היא הסבירה.

על התחושות הקשות אחרי הפעם הראשונה שבה נפלה בתה קורבן להתנכלות מצד חרדים סיפרה מרגוליס: "רעדתי כולי. הייתי בהלם מוחלט. הבת שלי בכתה. הגענו הביתה ומאז הדברים היו פשוט לא נורמליים, לא כמו שילדה בת שמונה צריכה לחיות".

הבת הוטרדה ברחוב, האם נשלחה לאחורי האוטובוס

"בהתחלה אספתי אותה בכל יום והבאתי אותה הביתה. היא בכתה בכל הדרך", סיפרה האם - שהתקשתה להתמודד עם החרדה שאחזה בבתה. "הגענו הביתה והיא פחדה שהם יגיעו גם לשם. לאט לאט, אחרי כמה חודשים הם באו פעם-פעמיים בשבוע. לנעמה לא הייתה ברירה, היא הייתה חייבת ללכת לבית הספר. המוסד תומך בנו, וגם למורות ולמנהלת אכפת מהתלמידים".

בני משפחת מרגוליס הגיעו לבית שמש אחרי שעלו לישראל מארצות הברית. את תופעת ההקצנה שעברה העיר הרגישה האם היטב על בשרה - כבר לפני זמן רב. "זה התחיל לפני שש שנים", היא גוללה. "עליתי לאוטובוס ואמרו לי לשבת אחורה. זה קרה לי שלוש פעמים, ואני רבתי איתם, בכיתי והייתי היסטרית".

מחשש שתופנה כלפיה אלימות, נאלצה מרגוליס להיכנע ללחצי החרדים. "בסוף הלכתי לחלק האחורי כי פחדתי שייפגעו בי", היא הסבירה. אנחנו - חרדים, דתיים וחילוניים רוצים לגור יחד בשלום, אבל הקיצוניים לא מאפשרים את זה".

"חייבים לעצור את הטירוף שקורה בארץ"

הזעם הציבורי שעוררה הכתבה הביא להתארגנות מהירה של הפגנת מחאה בפתח בית הספר שבו לומדת נעמה ביום שלישי הקרוב. אמה של הילדה הבטיחה כי תקח בה חלק - והניחה כי מדובר ביריית הפתיחה של מאבק רציני על אופיה של העיר.

"אני אוהבת את בית שמש. יש לנו שכונה מדהימה וחברים מדהימים. אני רוצה שיפתרו את הבעיה ושלא נהיה אנחנו אלה שיצטרכו לעזוב", היא הבהירה.

הטיפול בנושא צריך להיעשות, לדברי האם, על ידי הרשויות: "אולי אני תמימה, אבל בתור אזרחית אני בוטחת במדינה שתגן עליי ועל המשפחה שלי. אני לא יודעת מה צריך לעשות, אבל חייבים לעצור את הטירוף שקורה בארץ".

הדסה סיפרה כי מאז ההד התקשורתי שניתן לסיפור עם בתה, הבינו רבים כי הפרשה מהווה חוליה נוספת בשרשרת אירועים שמתרחשת בכל רחבי ישראל. "אנחנו מקבלים עכשיו חיבוק חזק", היא סיפרה בשביעות רצון. "נוצרה מודעות ולאנשים אכפת. הבעייה הזו קיימת בכל הארץ, זה חלק קטן ממה שקורה בכל המדינה".

מרגוליס האם הבהירה כי האצבע המאשימה שהיא מכוונת אינה מופנה לכלל הציבור החרדי, אלא לעבר קומץ קיצוני מקרבו שהוא שאחראי לאלימות ומכתים את שמה של קבוצה שלמה. "התקשרו אליי אפילו מרדיו חרדי אתמול בערב וכולם תמכו בי והתנגדו למה שקרה. הקיצוניים האלה הם אנשים רעים".