השופטת ארד: על ההסתדרות להגיש השבוע בקשה לשביתה

(עדכון) - ההסתדרות התבקשה על ידי השופטת להגיש בקשה מפורטת לקיום שביתה עד ליום חמישי הקרוב ■ עיני: "הגענו לרגע של הכרעה - אם לא יהיה איום שביתה ברור, האוצר והמעסיקים יכולים למרוח את המו"מ במשך תקופה ארוכה"

הסתיים הדיון בעניין עובדי הקבלן, בלשכת השופטת נילי ארד. זאת, לאחר שההסתדרות ביקשה היום (א'), שוב, מביה"ד לעבודה לחדש את השביתה הכללית למען עובדי הקבלן, לאחר שלטענתנה לא חלה שום התקדמות במו"מ בין ההסתדרות, משרד האוצר, המעסיקים והמרכז לשלטון מקומי.

השופטת ארד הודיעה לפני זמן קצר כי "הגעתי לכלל מסקנה, כי בשלב זה מן הנכון הוא לקיים דיון בפני מותב בית הדין הארצי לעבודה, בבקשת ההסתדרות להתיר לה שביתה. לפיכך, הריני מורה כלהלן: נוכח חלוף הזמן מהמועד בו הודיעה ההסתדרות על כוונתה לפתוח בשביתה ביום 7 בנובמבר, תגיש ההסתדרות לבית דין זה כתב טענות מעודכן ומפורט בנוגע להכרזת השביתה לרבות, היקף השביתה, עילותיה ותחומי התפרסותה... הודעת ההסתדרות תוגש לבית דין זה עד ליום חמישי הקרוב, 29 בדצמבר, בשעה 18:00".

עוד מציינת השופטת בהודעתה כי "במסגרת בקשות הצד, רשאי כל אחד מן המבקשים בהליך זה, להגיש טיעונים בכתב בהתייחס להודעת ההסתדרות. הודעות המבקשים כאמור, יוגשו לבית הדין עד ליום חמישי, 5 בינואר 2012 בשעה 18:00".

לאחר מכן, ביום ראשון, 8 בינואר 2012 בשעה 11:00 יתקיים דיון נוסף בבית הדין בעניין עובדי הקבלן.

ולבסוף, ארד מציינת כי "טרם חתימה והגם שההליך נקבע לדיון, כאמור, חוזר בית דין זה ומציע לצדדים להמשיך במהלכים מואצים של משא-ומתן יעיל וענייני, במטרה להגיע למתווה מוסכם. בית דין זה נכון להמשיך ולסייע לצדדים אף במגעיהם אלה, ככל שיתבקש לכך".

יו"ר ההסתדרות עופר עיני אמר היום כי "הגענו לרגע של הכרעה - רק תחת איום שביתה ניתן לקדם את המו"מ. נראה כי אחרי סיבוב נוסף של הידברות, הדרישה שלנו מקבלת משנה תוקף. אם לא יהיה איום שביתה ברור, משרד האוצר והמעסיקים יכולים למרוח כך את המו"מ במשך תקופה ארוכה".

כזכור, לפני כחודש יצאה ההסתדרות לשביתה כללית למען עובדי הקבלן. ההסתדרות דרשה לצמצם את מספר עובדי הקבלן באמצעות העסקה ישירה. מספר ימים לפני השביתה פנתה לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לצו מניעה. השופטת ארד התירה להסתדרות לקיים שביתה כללית למשך 4 שעות.