ברקליס: אפל תמכור כ-50.5 מיליון אייפדים עד סוף 2012

כלכלני ברקליס קפיטל פרסמו היום את התחזית שלהם לגבי שוק המחשוב והטאבלטים: צופים כי הטאבלטים ינגסו בנתח שוק גדול משוק מחשבי ה-PC ועד סוף 2012 יימכרו כ-90 מיליון טאבלטים בעולם

הטאבלטים צפויים לנגוס בנתח שוק גדול משוק מחשבי ה-PC, כך שעד סוף 2012 יימכרו כ-90 מיליון יחידות של טאבלטים ברחבי העולם. חברת אפל עדיין תשלוט על כ-50% מהמכירות בשוק זה וצפויה למכור כ-50.5 מיליון אייפדים. את הדברים כותבים כלכלני ברקליס קפיטל, בתחזית חדשה שפירסמו על שוק המחשוב לשנת 2012.

מבחינת ברקליס, הצמיחה הגבוהה ביותר במגזר המחשוב תהיה בשוק מחשבי הלוח - הטאבלטים, על חשבון מחשבי ה-PC. הכלכלנים מעדכנים את תחזית הצמיחה שלהם למחשבי ה-PC ומורידים אותה לרמה של 0.8%, לעומת צפי לצמיחה של 5.1% קודם לכן. גם בשוק הנטבוקים הם צופים ירידה חדה במכירות לכ-3% בלבד, לעומת צמיחה של כ-7.6% שצפו בברקליס בתחזית הקודמת.

בברקליס מעריכים כי החולשה הכלכלית, ביחד עם הפופולריות של הטאבלטים ונוחות השימוש בהם, יגרמו לירידה חדה בביקוש של מחשבי ה-PC ולעלייה בביקושים של הטאבלטים.

בנוסף, טוענים בברקליס, כי השיפורים הטכנולוגים של מכשירי העגינה, המגדילים את הפונקציונליות של מכשירי הסלולר והטאבלטים ומאפשרים להם לבצע פונקציות רבות של מחשב PC, יגדילו גם הם את הביקוש אליהם.