הממשלה החליטה: ועדה לבחינת שכר בתקופת צינון לבכירים

כמו כן הוחלט הבוקר לקצוב את כהונתם של הרגולטורים שאינם ממונים על יד הממשלה, במסגרת פרק נוסף של מסקנות ועדת טרכטנברג שאושר הבוקר

הממשלה החליטה הבוקר לקצוב את כהונתם של הרגולטורים שאינם ממונים על ידה. זאת, במסגרת פרק נוסף של מסקנות ועדת טרכטנברג שאושר הבוקר בממשלה. במסגרת ההחלטה, יוקם צוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה הנכנס, הראל לוקר, שייבחן את ייעול מנגנוני הרגולציה בישראל, וימליץ לראש הממשלה על אלו רגולטורים תחול קציבת הכהונה ומה תהיה תקופת הכהונה של כל רגוטלטור.

בצוות יהיו חברים גם נציב שירות המדינה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, וראש המועצה הלאומית לכלכלה. על פי דרישתו של נתניהו, המסקנות של הצוות, שיכללו גם הצעות לתיקוני חקיקה, יוגשו לא יאוחר מחודש יוני הקרוב.

כיום מסווגים בממשלה את הרגולטורים שאינם ממונים על ידה לשלושה סוגים: בעלי השפעה ישירה על רמת המחירים; רגולטורים ענפיים שמפקחים באופן בלעדי על הפעילות בשוק נתון; ורגולטורים רוחביים שפועלים במקביל במספר שווקים ושתפקידם להסדיר את הפעילות.

בנוסף, אישרה הממשלה הקמת ועדה לבחינת מתן תגמול לעובדים אשר פרשו משירות המדינה ומנועים מלעבוד אצל מעסיקים מסוימים למשך שנה או פחות בשל הוראות חוק שירות הציבור. בראש הוועדה יעמוד שופט בדימוס. הוועדה תגיש תוך 120 יום לשר האוצר את מסקנותיה.

"אנחנו ממשיכים בצעדים גדולים ליישום מסקנות ועדת טרכטנברג ונמשיך ונפעל ליישום המסקנות הללו גם בעתיד", אמר נתניהו בתום הישיבה.