ארה"ב: הקונגרס אישר 235 מ' ד' לשדרוג טילים ישראליים

הכסף יוקצה להמשך הפיתוח של מערכת ההגנה מפני טילים ורקטות לטווח בינוני שמכונה "קלע דוד", וכן להמשך הפיתוח של הדור החדש של הטיל נגד טילים "חץ 3"

שביעות רצון במערכת הביטחון: הקונגרס האמריקני החליט להקצות סיוע בסך כ-235 מיליון דולר להמשך הפיתוח של התוכנית הישראלית נגד טילים.

על פי החלטת הקונגרס מהימים האחרונים, הכסף יוקצה להמשך הפיתוח של מערכת ההגנה מפני טילים ורקטות לטווח בינוני שמכונה "קלע דוד", המפותחת על ידי חברת רפאל הישראלית וחברת ריתאון האמריקנית. כספי הסיוע, שיועברו בקרוב לישראל, ישמשו גם להמשך הפיתוח של הדור החדש של הטיל נגד טילים "חץ 3" של התעשייה האווירית. ניסויים ראשונים בגרסה החדשה של הטיל אמורים להתחיל, ככל הנראה, באמצע 2012.

כשיהיה מבצעי, הטיל החדש יוכל ליירט טילים בליסטיים הרחק מגבולות ישראל בעודם בחלל, ובכך לשפר את ההיערכות למקרה שישוגרו לעבר המדינה טילים שנושאים ראשי נפץ בלתי קונבנציונאליים.

היחסים יתחזקו

שר הביטחון, אהוד ברק, בירך היום (א') על החלטת הקונגרס וציין, כי הסכום שאישר למען קידום תוכנית הטילים חורג מהסכום שתוכנן מראש. "מדובר בנדבך נוסף לחיזוק היחסים הביטחוניים בין ישראל לבין ארה"ב, והמשך הפיתוח של התוכניות יסייע לנו להיערך טוב יותר להתקפות טילים ולחזק את ביטחון המדינה", אמר.

ההחלטה בקונגרס התקבלה למרות המצב הכלכלי שמעיק על ארה"ב, וחרף הקיצוצים הצפויים בתקציב הביטחון שלה. למרות זאת, הממשל האמריקני מקפיד על הזרמה של כשלושה מיליארד דולר בשנה ככספי סיוע.

בכירים במערכת הביטחון גייסו את הסיוע הכספי מארה"ב לוויכוח שמתקיים עם האוצר, שמבקש לקצץ בתקציב הביטחון, בנימוק שאם ישראל תקצץ בהוצאות הביטחון שלה, לארה"ב תהיה לגיטימציה לקצץ בכספים אלה. ברקע כבר נשמעו באחרונה בארה"ב קולות לבחון מחדש את מדיניותה בעניין הסיוע הביטחוני לישראל, בשל המשבר הכלכלי העמוק שפוקד את המעצמה.