שלב נוסף ביצירת אזור סחר אסייתי: יפן תרכוש אג"ח סיניות

כך לפי דיווח של רויטרס ■ ההצהרה התקבלה לאחר פגישה שקיים ראש ממשלת יפן יושיהיקו נודה, עם עמיתו הסיני - וון ג'יאבו ■ המטרה: יצירת אזור סחר חופשי שיכלול גם את דרום קוריאה

סוכנות הידיעות רויטרס, מדווחת היום (א') כי יפן מתכוונת לרכוש אג"ח של ממשלת סין. ההצהרה התקבלה לאחר פגישה שקיים ראש ממשלת יפן יושיהיקו נודה, עם עמיתו הסיני - וון ג'יאבו.

לפי רויטרס, בהצהרה שמסרו השניים לעיתונאים, לא נמסר מתי יפן תרכוש את אגרות החוב או באיזה היקף יהיו הרכישות. יחד עם זאת, ברויטרס מציינים, כי היו סימנים מוקדמים שהצביעו על כך שיפן מתכוונת לרכוש אג"ח סיניות - צעד שנועד בעיקר לחזק את הקשרים הכלכליים של שתי המדינות.

במסגרת אותה פגישה, הסכימו השניים לקיים סבב פגישות נוסף בקרוב, שמטרתו - הסכם ליצירת אזור סחר חופשי שיכלול גם את דרום קוריאה, לכל היותר עד דצמבר 2012.

"סין מעוניינת בהעמקת הקשרים הכלכליים עם יפן ודרום קוריאה, במטרה לקדם את ההתפתחות הפיננסית של המדינות וזאת, על ידי יצירת אזור סחר חופשי", כך אמר וון לעמיתו היפני בהמלך הפגישה.

"למרות הקשרים הפוליטים הדי רופפים בין שתי המדינות, קיימת קורלציה גבוהה בין הכלכלה היפנית לבין הכלכלה הסינית וניתן לומר שכלכלת יפן מושפעת מאוד מרמת הצמיחה ומביקושי הצרכנים בסין", טוענים ברוייטרס.

"סין היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של יפן מאז 2009. הסחר בין שני המדינות טיפס בכ-22.3% בשנת 2010 והגיע להיקף של כ-340 מיליארד דולר", כך לפי לשכת הסחר היפנית. "יתרת מטבע החוץ שמחזיקות שני המדינות היא הגבוהה בעולם", הם מוסיפים.