אושר: גיל הפרישה לנשים - 62; שטייניץ: "זה לא יום חג"

ההצבעה עברה בכנסת ברוב של 73 ח"כים ■ שר האוצר: "זה מאוד נחמד ונעים אבל ההצבעה היא מנוגדת להיגיון הכלכלי והיא לרעת הנשים"

מליאת הכנסת אישרה היום (ב') ברוב של 73 חברי כנסת את הצעתו של יו"ר ועדת העבודה, ח"כ חיים כץ, לפיה גיל הפרישה לנשים יישאר על 62 לחמש השנים הקרובות. זאת, למרות המלצת ועדת ניסן שהקים שר האוצר יובל שטייניץ, שהמליצה להעלות את גיל הפרישה ל-64.

שטייניץ הצביע נגד ההצעה במליאה ואמר: "זה לא יום חג, זה לא הישג. הפופוליזם ניצח את ההיגיון והשכל הישר. זה מאוד נחמד ונעים אבל ההצבעה היא מנוגדת להיגיון הכלכלי והיא לרעת הנשים. אני לא שותף למסיבה הפופוליסטית שהתרחשה פה".

בתגובה לחדשה, הגיבה זהבה גלאון: "אישור החוק לדחיית העלאת גיל הפרישה בחמש שנים הוא הישג גדול לנשים בישראל, ומביא עמו רוח של שינוי דרמטי בסדרי העדיפויות הלאומיים. הצבעת הכנסת בעד החוק היא ניצחון במאבק למניעת הפגיעה בנשים עובדות, והיא מבהירה כי גיל הפרישה לא יעלה כל עוד לא הצליחה המדינה לצמצם את הפערים בין גברים לנשים בשוק התעסוקה".

עם העברת חוק גיל הפרישה לנשים אמרה יוזמת החוק, ח"כ דליה איציק, יו"ר סיעת קדימה כי: "מדובר בחוק המהווה הישג חשוב ומשמעותי ביותר עבור ציבור הנשים במדינת ישראל. מהיום כל אישה עובדת מעל גיל 62 חופשיה לבחור בעצמה מתי לצאת לפנסיה. חוק זה סותם את הגולל לפחות בחמשת השנים הבאות על ניסיונות האוצר לפגוע בציבור הנשים ולהדיר אותן מזכויות הפנסיה שלהן. ח"כ איציק הוסיפה ואמרה שעבורה מדובר בהישג אישי החשוב ביותר מאז תחילת כהונתה של הכנסת ה-18".