יו"ר CEE: "אני לא רואה את הבעלים מכניס כסף לחברה"

כך אמר נמרוד רינות באסיפת אג"ח ראשונה לאחר פטירתו של יולי עופר, לשעבר בעל השליטה

שלושה חודשים וחצי חלפו מאז נפטר יולי עופר, ועתידה של חברת ההשקעות שבה שלט, פרימיום PIH, לוט בערפל. פרימיום עוסקת בנדל"ן ובמלונאות באמצעות החברה הבת CEE, בחיפושי נפט וגז באמצעות יולי חיפושי נפט ובמכירת מחשבים באמצעות רשת אייבורי. "אני לא רואה יותר הזרמות הון של בעל השליטה", אמר היום נמרוד רינות, השותף לשליטה בקבוצה והמכהן בתפקיד יו"ר פרימיום PIH, ויו"ר החברה הבת CEE (סנטראל יורופיאן).

הדברים נאמרו במהלך אסיפת אג"ח של CEE שהתקיימה במשרדי עוה"ד גולדפרב-זליגמן, המייצגים את החברה. חברת הנדל"ן חייבת כ-110 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, והללו נסחרות כבר בתשואת זבל של 155%. את תשלום הקרן הקודם הבטיחה הזרמת בעלים של עופר ז"ל, אך התשלום הבא, בגובה של כ-45 מיליון שקל, נקוב לאוגוסט 2012, ולפני כן בחודש פברואר מגיע תשלום ריבית של כ-5 מיליון שקל, המובטח בערבות אישית של בעל השליטה המנוח (תחת ההגדרה "עזבונו של יולי עופר").

רינות הבהיר למחזיקי האג"ח את המצב לאשורו: "לפני כשנה אמרנו שהמצב באירופה מעיב על היכולת לפיתוח עסקים ועל עמידה בתוכניות הפיתוח של החברה, כפי שהתחייבה עם גיוס האג"ח בשנת 2007. אני לא מגלה את אמריקה; אפשר להסתכל על דוחות של חברות אחרות שפועלות באירופה. לא ביקשנו הסדר חוב או הנחה, ויולי עופר הזרים באוגוסט האחרון 46 מיליון שקל כדי לשלם את הקרן. הנפקת הזכויות שיפרה באופן מסיבי את מצב ההון של החברה, וזה נתן הרבה ביטחון".

"הכול על המדף"

"האם תהיה הזרמת הון של בעל השליטה?", שאל אחד ממחזיקי האג"ח. "זה נגמר - אני לא רואה את הבעלים מכניסים כסף", השיב רינות. "אני לא נכנס לנבכי שיקולי משפחת עופר או מה שהולך שם, אבל אני לא הייתי בונה על הזרמת בעלים משם". לגבי המצב באירופה אמר רינות: "אין לכם מושג מה זה מזרח אירופה היום - זה שוק מת, וקשה לגרד אירו אחד מהרצפה".

רו"ח יוסי רזניק, נאמן האג"ח, פתח את הישיבה היום בהסבר על סיבת התכנסותה, נוכח פטירתו של בעל השליטה וחשש הנושים הבלתי מובטחים מהשלכותיה. רינות התייחס ישירות לנושא הבוער. "לצערנו איבדנו איש יקר וחבר, השותף המרכזי בחברה ואיש מפתח בכלכלה הישראלית. היום רות עופר (אלמנתו של יולי, א' ש') מחזיקה בשליטה באופן פעיל יחד איתי".

בעיזבון יולי עופר 52% ממניות פרימיום, ואילו השותף רינות מחזיק ב-20%.

עופר חתום על ערבויות שונות לטובת החברה, ולא ברור מה יקרה בעתיד אם מי מבין הבנקים יבקש פירעון של חוב. את תשעת החודשים הראשונים של 2011 סיימה פרימיום עם גירעון של 38 מיליון שקל בהון העצמי, בעקבות הפסד של 18.2 מיליון שקל. שווי השוק של החברה 33 מיליון שקל.

ללא בעל שליטה חזק, ועם יכולת גיוס אשראי מוגבלת, הבהיר רינות כי "הכול על המדף לצערנו. אנו שוקלים גם למכור את החברה הבת של CEE, אינוונטק, למרות שאנו לא רוצים לעשות זאת, אבל זאת אופציה, כי היא סחירה. אני מאמין שנצליח גם בפירעון האג"ח של 2012, אבל אין לזה בטוחה - אנו עושים את כל המאמצים".