תעצרו את זה

למה הפיקו את "סטופ כדור הארץ"?"הוט" ממצבת עצמה ככולבויניק תוכן ישראלי?

"סטופ כדור הארץ", 22:00, הוט 3

"סטופ כדור הארץ" היא סדרה תיעודית על אוסף של אנשים לא מעניינים. ואלו המילים העדינות ביותר לתאר את הישראלים הוולגאריים שנשלחו מטעם "הוט" לתעד את מעלליהם בתפוצות. אם לטובת מסיבת רווקים בברלין, אם לצורך הפקת קליפ לזמר מזרחי או למסע שופינג. המטרה לשמה נשלחו איננה מייצרת טלוויזיה במיטבה, ההיפך הוא הנכון.

הסדרה נועדה לשעשע את הצופים תוך שימוש בצורתו הפרימיטיבית ביותר של ההומור. על הדרך היא מקדשת את חוסר הנימוס והיעדר התרבות, את הנבערים ואת הבערות. מצבים קומיים-לכאורה של הישראלי המצוי בתפוצות - ומה יותר מצחיק מלצפות באנשים חסרי מודעות משפילים עצמם אל מול בני תרבויות אחרות, מול המצלמות? תשובה אפשרית: כל דבר אחר.

מה שלא מובן הוא, מדוע "הוט" היו צריכים להפיק את זה. לנסות לקלוע למכנה המשותף הנמוך? מה זה משרת? בוודאי לא את התדמית של מי שהפיקה סדרות מצוינות כמו "תימרות עשן", "אדמה", "יחפים", "נבלות". אלא אם כן "הוט" מעוניינת למצב את עצמה בתפקיד הכולבויניק של תוכן ישראלי.

שירושנור

"שירותרום", החל מ-18:30, ערוץ 2

אפרופו תדמית, כמדי שנה מתקיים המשדר שנועד להאדיר את האגודה למען החייל, ולבקש מכם, הצופים בבית, שתתרמו לה. אותה אגודה בזבזנית, שראש אכ"א בוחן את פירוקה לאור ממצאי ועדת מינטקביץ', בכללם אי-סדרים כספיים וגרעון שמקורותיו עלומים. אותה אגודה שמבקר המדינה קבע בדו"ח מיוחד ב-2009 כי היא אינה ממלאת את מטרותיה (רווחת החייל). ובכלל, מי שאמור לדאוג לרווחת החייל הוא צה"ל. גוף עשיר ובזבזני עד כדי כך, שמשרד הביטחון שכר את שירותי הייעוץ של חברת מקנזי, שתבחן את יעילות הצבא בפרמטרים כלכליים ותגיש המלצותיה. כולי תקווה שתזכרו זאת, כשתתבקשו לשלוף את כרטיס האשראי ולתרום לחיילים.

מניפולציות שיגרמו לכם לתרום לא יחסרו. אולי גם השנה הרמטכ"ל ישוחח בחביבות אין קץ עם לוחמי יחידה מובחרת, וכוכבת טלוויזיה שחתומה ב"רשת" תשיר או תבדר חייל בודד, עד כי לבכם ייצא אליו. ואתו ייצא כרטיס האשראי מהארנק.