משפחת שחר גרינשפן תובעת 200 אלף שקל משירביט

עורכת הדין של המשפחה: "בני משפחת גרינשפן לא יירתעו מהניסיון של שירביט להלך עליהם אימים, ויפנו לתקשורת בכל עת שיחושו צורך בכך, מתוך מצוקה וכאב ורצון להעניק חיים טובים ככל שניתן לבתם שחר"

משפחתה של הצעירה שחר גרינשפן שנפגעה לפני כשנתיים בצורה קשה בתאונת דרכים, דורשת פיצוי כספי של 200 אלף שקל מחברת הביטוח שירביט, שביטחה את מרק פטריק, הנהג השיכור שפגע בשחר וברח, וכן התנצלות פומבית. זאת, בשל כתבה שפורסמה לפני כחודש באתר מאקו בה האשימה שירביט את המשפחה כי היא ממהרת לדווח לתקשורת על ההתפתחויות בתיק וכי "זה משפיע על בית המשפט...".

לדברי המשפחה, במכתב ששלחה היום (ד') לשירביט, באמצעות עו"ד ענת קאופמן, הדברים שצוטטו בכתבה מאת שירביט הם "שקר מוחלט וסילוף מרושע של המציאות, שמטרתו היחידה היא השפלת בני משפחת גרינשפן, והפיכתם מטרה לבוז ולעג בעיני הציבור".

"מדיניות 'סתימת הפיות' וההשתקה הציבורית אותה מנסה שירביט לכפות על מש' גרינשפן, אינה ראויה ואף מתאימה למדינות עולם שלישי ולמשטרים חשוכים", נכתב במכתבה של עו"ד קאופמן לחברה. "בני משפחת גרינשפן לא יירתעו מהניסיון של שירביט להלך עליהם אימים, ויפנו לתקשורת בכל עת שיחושו צורך בכך, מתוך מצוקה וכאב ורצון להעניק חיים טובים ככל שניתן לבתם שחר".

מש' גרינשפן הגישה תביעת פיצויים כנגד שירביט, בגין התאונה, על סכום של כ-36 מיליון שקל שמתנהלת בבית המשפט המחוזי בת"א. לפני כחודש, במהלך דיון בתביעה טען עו"ד יוסף נחשון, בא כוחה של שירביט כי "שירביט מגישה בקשות לבית המשפט ואת התשובות שומעת מהעיתונות. זה משפיע על בית המשפט... קיים ניסיון להכפיש את החברה ולפגוע בה מבחינה עסקית". דבריו של עו"ד נחשון התייחסו לפרסומים שהיו בתקשורת בחודשים שמאז התאונה המזעזעת בעניינה של שרביט. לפני כשנתיים נדרסה גרינשפן על-ידי הנהג השיכור פטריק.

המקרה עורר סערה ציבורית, לאחר ששופטת התעבורה בפתח-תקווה, טל אוסטפלד, גזרה על פטריק במסגרת הסדר טיעון קנס כספי של 1,000 שקל ועבודות שירות של 600 שעות. בעקבות גזר הדין פירסמה יעל, אחותה של שחר, מכתב בפייסבוק, שבעקבותיו התעוררה סערה ציבורית.

בהמשך חשף "גלובס" כי שופט בית המשפט לתעבורה בפתח-תקווה, אלי אנושי, ייצג לפני מינויו לשופט את הנהג מרק פטריק בפני השופטת אוסטפלד, וכי עורך הדין שייצג את פטריק בפני השופטת שנתנה את גזר הדין המקל הוא לא אחר מעו"ד דניאל אנושי, אביו של השופט אלי אנושי, עמיתה של אוסטפלד בבית המשפט. לאחר הדיון הקודם בביהמ"ש מסרה שירביט כי היא פועלת ללא רבב בעניינה של גרינשפן.

תגובת חברת הביטוח שירביט: "במשך למעלה משנה הופצו ברחבי הרשת והמדיה החברתית, כמו גם בתקשורת הכתובה והמשודרת, האשמות קשות ושקריות כנגד חברת הביטוח שמטרתן הפעלת לחץ ציבורי העלול להשפיע על בית המשפט. חברת הביטוח בחרה להבליג עליהם במשך חודשים ארוכים מתוך הבנה של כאב משפחה וכיבוד ההליך המשפטי שראוי כי יתנהל בכותלי בית המשפט ולא מעל דפי העיתונים.

חברת הביטוח פעלה בכל התקופה מתוך רגישות ואחריות כלפי הנערה שנפגעה ושילמה עד היום, עוד בטרם ניתנה הכרעה בתיק, כתשלום "על חשבון", כבר מאות אלפי שקלים. בעניין זה אף זכתה למחמאות, על דרך התנהלותה, מהשופטת היושבת בדין. יחד עם זאת, לא יתכן כי צד אחד ישמיע קולו בכלי התקשורת השונים על מנת להשיג תוצאה טובה מבחינתו וכאשר חברת הביטוח תגיב לפרסומים, הצד שבחר לנהל את ההליך מעל דפי התקשורת, יאיים לפתע בתביעת דיבה חסרת בסיס, בניסיון למנוע מחברת הביטוח זכות תגובה".