אושרה העברה של 1.65 מיליארד שקל לתקציב הביטחון

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר היום בדיון כי מציאת המקור התקציבי מעידה על כך שאין צורך לקצץ בתקציב כדי לממן חינוך חינם

הוועדה המשותפת לוועדת הכספים וחוץ וביטחון אישרה העברת 1.65 מיליארד שקל לתקציב הביטחון. מדובר בכספים של משרדי הממשלה השונים שלא נוצלו במהלך השנה החולפת והועברו לתקציב הביטחון.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בדיון כי מציאת המקור התקציבי מעידה על כך שאין צורך לקצץ בתקציב כדי לממן חינוך חינם.

"יש כסף", אמר גפני. "יש רזרבות של 5 מיליארד שקל שחוזרים לאוצר כי לא נוצלו במשרדי הממשלה. יש בורות ענקיים בתקציב המדינה. לא צריך לקצץ בתקציב הביטחון כדי לממן חינוך חינם".

גפני הוסיף כי אם הכסף לא יעבור לתקציב הביטחון, אלא יחזור לאוצר, הוא לא יגיע ליעד מתאים כמו רווחה. "הכסף ילך לאיבוד באוצר", התריע גפני.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ שאול מופז, אמר בתגובה כי ההחלטה סותמת את הגולל על ועדת טרכטנברג. "היום נקבר דוח טרכטנברג, נקברו המלצותיו ונסתם הגולל על החלום לצדק חברתי וחלוקתי בזמן כהונת הממשלה הזו. לחברי הקואליציה יש רוב אוטומטי בוועדה ודרישת הממשלה לתוספת של 1.611 מיליארד שקל תעבור. אבל לקואליציה הזו אין לב, אין לה חמלה ואין בה נשמה יתרה״ אמר יו״ר ועדת החוץ והביטחון בפתח ישיבת הועדה המשותפת לתקציב הביטחון.

"ממשלת ישראל העדיפה באופן גורף את תקציב הביטחון על פני חיזוק החוסן החברתי של אזרחי מדינת ישראל", המשיך מופז ותקף: ״האופן שבו מתנהלת הממשלה והעומד בראשה בכל הנוגע לתקציב הביטחון הוא שערורייה בפני עצמה. התרעתי על כך. הרחק מאור השמש בלחיצת יד מאחורי דלתות סגורות מאושרות תוספות במאות מיליונים. מערכת הביטחון מרשה לעצמה לשלם ולהתחייב על סכומי עתק עוד בטרם קיבלה אותם ובטרם אושרו. ראש הממשלה נותן לזה יד, שר האוצר נותן לזה יד ורוב ממשלת ישראל נותנת לזה יד".