מצב רוכשי הדירות ממשיך להשתפר: מדד משכן עלה ב-1.6%

היקף העסקאות בדירות חדשות היה במגמת ירידה עד חודש אוקטובר, ומלאי הדירות הלא מכורות במגמת עלייה, תנאי רקע התומכים בהמשך שיפור במצב רוכשי הדירות בחודשים הקרובים

מדד משכן למצב רוכשי הדירות, אשר עוקב אחר מצבם השוטף של רוכשי הדירות בישראל, רשם בחודש נובמבר 2011 עלייה של 1.6% לרמה של 128 נק'.

עלייה זו משקפת שיפור במצב רוכשי הדירות בעקבות ירידה במחירי הדירות, ירידה בריבית המשכנתאות וירידה בשיעור האבטלה. מדד מחירי הדירות האחרון שפורסם על ידי הלמ"ס (סקר מחירי דירות בבעלות דיירים) ירד ב-0.9%.

ב-12 החודשים האחרונים עלו מחירי הדירות בישראל, על פי הסקר, בשיעור נומינלי של 7.4% ובשיעור ריאלי של 4.7%. מאז נקודת השפל במחצית שנת 2007 עלו מחירי הדירות בישראל בשיעור נומינלי של 64.2% ובשיעור ריאלי של 40.8%.

כלכלני בנק הפועלים מציינים כי מצב הרוכשים משתפר זה החודש השלישי ברציפות, כאשר מחירי הדירות יורדים מזה חודשיים. שיעור האבטלה ירד על פי נתוני המגמה לרמה של 5.0%, יחד עם זאת, נתון זה הוא זמני ויתכנו בו על כן שינויים. היקף העסקאות בדירות חדשות היה במגמת ירידה עד חודש אוקטובר, ומלאי הדירות הלא מכורות במגמת עלייה. תנאי רקע אלו תומכים בהמשך שיפור במצב רוכשי הדירות בחודשים הקרובים.