לקראת מסיבת הסילבסטר הביתית: מעדנים תומכי שמפניה

מסיבת סילבסטר בבית, נוצצת וסטייליסטית כמו שמסיבת סילבסטר אמורה להיות, עם אוכל קטן ומתוחכם, שטעמיו מעצימים את זה של השמפניה, ולהפך

וזה פחות או יותר הרעיון: במקום לחפש מקום פנוי במסעדה, במקום להידחס בתור לאיזו מסיבה - הסילבסטר בא הביתה, עם שף פרטי, עם שמפניה, עם אויסטרים ועם אוכל קטן ליד.

אור גינסברג, השף של יבואנית השמפניה קבוצת צרפת ישראל, רקח עבורנו מנות קוקטייל פרטי סקסיות במיוחד, שתומכות בשמפניה ומעצימות את טעמיה: סשימי פלמידה לבנה עם פילה תפוז, אבוקדו, עגבניות שרי ובצלי שאלוט בוויניגרט חומץ שמפניה, קרפצ'יו אינטיאס עם תותים, אספרגוס, צ'ילי ורוקט בוויניגרט סויה ויוזו (פרי הדר יפני), שיפודוני שרימפס בחמאה חומה ומרווה על מצע של ארוגולה ופרמזן, סלמון בכבישה של הדרים ועשבי תיבול, מוגש על קרוסטיני גוואקמולי וטוביקו (ביצי דג מעופף), וקרוסטיני טונה צרובה בתערובת חמישה תבלינים יפניים, איולי צ'ילי ואצות היג'יקי - כל אלה, עם הרבה מוזיקה, חברים טובים (ונשיקה בחצות) יעשו את העבודה. שנה אזרחית טובה.

קרוסטיני טונה אדומה בתיבול יפני

חומרים (ל-12 קרוסטינים): לסלט האצות - 40*גרם אצות היג'יקי (1 חבילה; להשיג בחנויות האסיאתיות ובטיב טעם), 2 גזרים גדולים, חתוכים לרצועות דקיקות מאוד, 5 כפות שמן*שומשום, 1 בצל ירוק, 2 כפות שומשום קלוי, חצי כוס סויה איכותית, 3 כפות סוכר. לטונה - חצי קילו טונה אדומה, נקייה ללא עור (לבקש ממוכר הדגים), מחולקת לשתי*קוביות, כף תערובת תבלינים יפנית (טוגארשי), או שומשום בשלל צבעים, או פלפל שחור גרוס. לקרוסטיני - 2-1 בגטים, פרוסים לעובי של 1 סנטימטר. מזליפים שמן זית על כל פרוסה ואופים ב-175 מעלות עד שמזהיב (לא להזהיב מדי). מוציאים מהתנור. מצננים. למטבל איולי צ'ילי - 1 פלפל אדום, 3 כפות רוטב צ'ילי מתוק, כמה עלי נענע, 1 שן שום, כ-3 כפות מיונז איכותי.

הכנה: סלט האצות - משרים את האצות במים פושרים למשך 20-15 דקות ומסננים. שופכים שמן שומשום לסיר חם, מוסיפים את הגזר, נותנים לו אידוי של כדקה ומוסיפים את הסוכר, מערבבים עד שנוצר קרמל.

מוסיפים את האצות המסוננות ואת הסויה, מערבבים ומבשלים בסיר מכוסה כרבע שעה על אש קטנה. תוך כדי כך מערבבים פעמיים. מכבים ומשאירים את הסיר סגור, כדי שהסלט יתבשל באדים.

מצננים,*מניחים על צלחת ומוסיפים בצל ירוק פרוס דק-דק ואת השומשום הקלוי.

הטונה - מצפים את*קוביות הטונה בתערובת התבלינים וצורבים על מחבת חמה, 20 שניות מכל*צד של קוביית הטונה. מורידים מהאש ומצננים. פורסים*את הטונה נגד הסיבים לריבועים בעובי של 1 סנטימטר.

האיולי צ'ילי - שורפים פלפל אדום על אש פתוחה מכל הכיוונים, סוגרים בכלי סגור הרמטית, ממתינים כמה דקות ומקלפים את הפלפל. טוחנים אותו בבלנדר ידני עם*רוטב צ'ילי מתוק, נענע ושום. מערבבים עם מיונז עד לקבלת מרקם חלק.

הרכבת המנה: מורחים חצי כפית איולי על הקרוסטיני, מניחים 2 פרוסות טונה על כל קרוסטיני, מניחים מעל*חופן סלט אצות, מקשטים עם מעט שומשום ובצל ירוק

קרפצ'יו פרידה, תותים ואספרגוס

חומרים (ל-8 אנשים): 400 גרם פילה פרידה נקי מעור ומעצמות (לבקש ממוכר הדגים) ופרוס דק (יש לפרוס לכיוון הזנב). את פרוסות הדג מפרידים בין שתי יריעות ניילון ומשטחים בעזרת דופק שניצלים שטוח. 6 תותים אדומים ויפים חתוכים לפרוסות דקות, 6-5 גבעולי אספרגוס (חותכים ומסירים את הבסיסים הסיביים של האספרגוס, ואת הגבעולים חולטים במים רותחים ומצננים במי קרח), 1 פלפל חריף ירוק פרוס, חצי צרור עלי רוקט קצוצים; לווינגרט יוזו - 6 כפות סויה, 2 כפות יוזו (להשיג בבקבוק בטיב טעם ובחנויות מתמחות) או 2 כפות מיץ לימון טרי (עדיף מלימונים קטנים או מליים), כפית צ'ילי אדום קצוץ, כפית בצלצל שאלוט קצוץ, 12 כפות שמן זית.

הכנת הקרפצ'יו: משטחים על צלחת ניילון עם דג ומקלפים את הניילון (כך שרק הדג יישאר על הצלחת); הכנת הוויניגרט: שמים בכלי את כל המרכיבים ומערבבים היטב.

הגשה: על הצלחת עם הדג הפרוס מפזרים תותים, פלפל ירוק, פרוסות אספרגוס ועלי רוקט קצוצים. מנערים את הכלי עם הוויניגרט ושופכים אותו על הדג.

סביצ'ה עם פילה הדרים

חומרים (ל-8 מנות): לסביצ'ה - 400 גרם פילה אינטיאס או פרידה או כל דג ים לבן טרי, פילטים מתפוז אחד ומאשכולית אחת (או מכל פרי הדר אחר), 1 אבוקדו חתוך לקוביות, 16 עגבניות שרי מסוגים שונים (אדומות, תמר, צהובות, מנומרות), 1 בצל סגול בינוני קצוץ דק (או 2 בצלצלי שאלוט קצוצים), שמן זית לתיבול; לוויניגרט חומץ שמפניה - מערבבים יחד חצי כוס חומץ שמפניה (אפשר להשיג בטיב טעם ובחנויות מתמחות), 2 כפיות חרדל דיז'ון חלק, 2 כפיות דבש, 2 כפיות מיץ לימון, חמש טיפות שמן שומשום.

הכנה: מערבבים את כל חומרי הסביצ'ה יחד בקערה עם מעט שמן זית. מתבלים בוויניגרט חומץ שמפניה. מקשטים בבצל ירוק קצוץ ובשומשום שחור (לא חובה)

שיפודי שרימפס בחמאה חומה ומרווה

חומרים (ל-8 שיפודים): 16 שרימפס (שני שרימפס לכל שיפוד עץ קטן; 2 שיפודים לסועד), 50 גרם חמאה, 2 עלי מרווה קטנים או אחד גדול, צרור של ארוגולה, 1 כף פרמזן מגוררת (או גבינת פיקורינו), מעט שמן זית לתיבול.

הכנה: משפדים את השרימפס. מכינים את החמאה החומה: ממיסים על הלהבה הקטנה ביותר את החמאה עם המרווה, תוך כדי ערבוב מתמיד, עד שהחמאה משחימה לגוון ענברי ויוצא ממנה ניחוח אגוזי. מקפים את הקצף שעולה תוך כדי. מסירים מהלהבה ומצננים. מחממים מחבת (פלנצ'ה) נקייה ומוספים כף מהחמאה החומה. צורבים את שיפודי השרימפס על המחבת ומתבלים במעט פלפל שחור, בערך דקה וחצי לכל צד - ומוציאים. לוקחים צרור ארוגולה, מערבבים עם מעט שמן זית ופרמזן, ומניחים כבסיס על צלחת. מניחים את שיפודי השרימפס על הארוגולה ומזלפים מעל מעט מהחמאה החומה.

תחמיץ לאויסטרים

חומרים: 1 בצלצל שאלוט קצוץ היטב (דק-דק), 100 מיליליטרים (כחצי כוס) חומץ שמפניה, 2 כפות חומץ פטל או חומץ בן-יין אדום (אפשר להשיג את כל סוגי החומץ בטיב טעם, בחנויות מתמחות ובחלק מהסופרמרקטים), רבע כפית פלפל שחור

הכנה: מערבבים יחד את כל החומרים ומשרים למשך לילה במקרר.

הגשה: פותחים את האויסטר ומוסיפים מעט מהחומץ.