הפועלים: התנודתיות בבורסה תימשך השנה; טבע וכיל מומלצות

כלכלני יחידת המחקר של בנק הפועלים: הענפים שצפויים להציג שיפור בתוצאות השנה הם הפרמצבטיקה והכימיה, המניות הבולטות ביותר בענפים הללו הן טבע וכיל ■ לאומי: "מגמה חיובית בשווקים לא נראית באופק"

"אי אפשר להתעלם מרמות המחירים בשוק המניות. מניות רבות ירדו בשנה החולפת בשיעורים דו-ספרתיים, כשחלקן הגיעו לרמות שפל של שנים", כך מציינים הכלכלנים במחלקת המחקר של בנק הפועלים בסקירה מיוחדת לסיכום שנת 2011 עם מבט לעבר השנה האזרחית החדשה. כלכלני הבנק סבורים כי חלק מהמניות הפכו להיות אטרקטיביות להשקעה בטווח הארוך.

בבנק הפועלים אומנם ממליצים למשקיעים בעלי אורך נשימה לשקול אפשרות של הגדלה מדודה של החשיפה המנייתית בשל ההזדמנות שנוצרה באותן המניות שירדו בשיעור ניכר, אך יחד עם זאת מדגישים את המהמורות העומדות כבר בפתח השנה שעלולות להכביד על המשקיעים עם משבר החוב באירופה.

"הידרדרות נוספת במשבר עלולה לפגוע בשווקים ובהם השוק הישראלי ב-2012", מעריכים. בבנק הפועלים לא רואים בשלב זה שינוי במגמה בת"א וסבורים כי התנודתיות הנובעת מעצבנות וחששות תישאר מנת חלקה של הבורסה גם בפתיחת השנה החדשה.

גם בבנק לאומי סבורים כי התנודתיות הגבוהה שמאפיינת את המסחר בתקופה האחרונה תגלוש גם לשנת 2012. בבנק אומנם רואים הזדמנות למשקיעים המוכנים לקחת סיכון ומעוניינים בהשקעה לטווח הארוך, אך מציינים כי מגמה חיובית בשווקים לעת עתה לא נראית באופק.

אילו מניות מומלצות השנה?

בבנק הפועלים סבורים כי הענפים שצפויים להציג שיפור בתוצאות השנה הם הפרמצבטיקה (המניה הבולטת התחום זה היא טבע ) והכימיה (המניה הבולטת - כיל ). מנגד, צופים המשך מגמה השלילית בדוחות חברות התקשורת והביטוח, כשיתר הענפים יציגו תוצאות עסקיות מעורבות בהשוואה ל-2011.

בבנק לאומי מעריכים כי מומלץ להחזיק במניות סקטור האנרגיה והטכנולוגיה מעל למשקל השוק.