פתיחת שנה מוצלחת בבורסה: מדד הבנקים זינק בכ-2%

מדד המעו"ף עלה ב-1.2% ■ מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט ■ זיו סגל: מהלך של מדד המעו"ף מעל 1,120 נק' יאפשר לראות תמונה שורית בהתהוותה ■ גם ביום הראשון של השנה נרשמו מחזורים נמוכים ■ אורכית צנחה כ-16%

מגמה חיובית בבורסת ת"א; הבורסה ננעלה היום (א') בעליות שערים של כ-1.5% לאחר שנפתח המסחר באחד העם שבוע המסחר הראשון לשנת 2012 בעליות שערים חדות של כ-2%. שנת 2011 הותירה את בעיותיה ויצויין כי הצניחה במדד המעו"ף צלל ב-2011 ב-18.6%, על רקע המשך משבר החובות באירופה וההאטה המתמשכת בשווקי העולם. מחר לא יתקיים מסחר בניו-יורק בהקשר זה נזכיר כי ביום ו', היום האחרון של 2011 הסתיים המסחר בוול סטריט בירידות. מחזורי המסחר היום היו עדיין נמוכים והסתכמו בכ-490 מיליון שקל בלבד.

מה חוזים הגופים הפיננסים ל-2012?

בבנק הפועלים העריכו בסקירתם השבועית כי הידרדרות נוספת במשבר החוב באירופה עלולה לפגוע בשוק הישראלי ב-2012, וציינו כי הם לא רואים בשלב זה שינוי במגמה בת"א וכי התנודתיות הנובעת מעצבנות וחששות תישאר מנת חלקה של הבורסה גם בפתיחת השנה החדשה.

אורי גרינפלד, מנהל מחלקת מאקרו, פסגות בית השקעות, מעריך הבוקר בסקירה שפרסם כי מדד חודש דצמבר ירשום עלייה של 0.1% ומדד ינואר ישאר ללא שינוי. "החלטת בנק ישראל להותיר את הריבית לחודש ינואר ברמה של 2.75% נבעה רובה ככולה מרצון בנק ישראל לשמור לעצמו "תחמושת מוניטארית" למרה בו תחול ההתדרדרות משמעותי במשבר החובות באירופה. כיוון שאנו מעריכים כי הבעיות באירופה רחוקות מפתרון וימשיכו להשפיע לשלילה על הכלכלה העולמית, בנק ישראל ימשיך במגמת הורדת הריבית האיטית כך שהריבית תעמוד ברמה של 2.25% בעוד 12 חודשים מהיום", כותב גרינפלד.

בהסתכלות לטווח הארוך, ולאחר שהשיל מערכו כמעט 20% השנה, חוזים הגופים הפיננסים עלייה של 9% למדד המעו"ף בשנת 2012. בתי ההשקעות מעריכים כי ב-2012 תירשם התאוששות מהמפולת, אך הם לא צופים ראלי משמעותי, כמו זה שראינו בשנת 2009, לאחר משבר 2008. צפו בסקר "הכסף הגדול" של "גלובס".

ומה חושבים בתי ההשקעות על השנה החדשה? רוב בתי ההשקעות מאמינים כי ישנן הזדמנויות בשוק המקומי כיום, וממליצים על סקטור הגז והנפט, פארמה וכימיה ונדל"ן מניב. (לסיפור המלא)

השבוע הראשון של 2012

"כפי שזה נראה, תל אביב 25 פותח את השנה עם סיכויים משמעותיים לכך שמגמת הירידה תימשך", מעריך זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". "מעידים על כך גם הממוצעים הנעים המשמעותיים שנמצאים על המדד וגם ניתוח המדד סביב פערי המחיר שנראים על הגרף. ירידה של תל אביב 25 מרמת הסגירה של יום חמישי (אירוע מלנכולי משהו לתחילת ינואר) תגדיל במידה רבה את הסיכון לירידה בהמשך. מהלך מתחת ל-1060 יחשב סימן דובי משמעותי. ירידה כזו יכולה להימשך גם עד אזור ה-900. ואיזה אירוע טכני יביא בשורה למשקיעי תל אביב? נתחיל במהלך מעל 1120. מהלך כזה יאפשר לראות גם תמונה שורית בהתהוותה".

בשבוע המסחר הקרוב ימשיכו להגיב המשקיעים לחדשות מכיוון אירופה, כשהחדשות האחרונות הגיעו מכיוון איטליה, שם הצליחה ביום ה' הממשלה לגייס 7 מיליארד אירו במכירת אג"ח ל-3 שנים, אג"ח ל-7 שנים ול-10 שנים. התשואות על אגרות החוב של איטליה ירדו למתחת ל-7% ונקבעו על 6.98% לעומת התשואה שנרשמה בנובמבר של 7.56%.

בזירת המאקרו המקומית, פרסמה ביום ה' הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את האומדן הראשון לתמ"ג לרבעון השלישי של השנה. על פי הלמ"ס, ברבעון השלישי גדל התוצר ב-3.5% בחישוב שנתי, האטה לעומת עליה של 3.7% ברבעון השני ו-4.8% ברבעון הראשון. עוד על פי הלמ"ס, בשנה החולפת עלה התמ"ג בישראל ב-4.8%, בהמשך לעליה דומה ב-2010 ועליה של 0.8% בלבד ב-2009, שנת היציאה מהמיתון. במונחים כספיים, הסתכם התוצר לנפש בשנה החולפת ב-111.3 אלף שקל או כ-31.1 אלף דולר.

טאו דוחה את האסיפה; אפריקה ברכישה עצמית

אפריקה שבשליטת לב לבייב פתחה היום את 2012 עם תוכנית רכישה עצמית של אגרות חוב של החברה בהיקף כולל משוער של כ-1 מיליארד שקל. כך דיווחה הבוקר החברה לבורסה.

אורכית , מנגד, הודיעה הבוקר כי פנתה לבית המשפט בבקשה למתן צו להקפאת הליכים נגד החברה.

כיל עמדה היום במוקד לאחר שהממשלה אישרה היום בישיבתה השבועית את ההסכם אליו הגיע משרד האוצר עם כיל, במסגרתו תשלם החברה כ-3 מיליארד שקל כדי לממן את שיקום ים המלח, והתמלוגים שהיא משלמת למדינה יעלו ל-10%. בהחלטת הממשלה היום תמכו 21 שרים ו-2 התנגדו. (לסיפור המלא)

אבנר , דלק אנרגיה , דלק קידוחים וכהן פיתוח המשיכו לרכז עניין לאחר שנובל אנרג'י פרסמה את תוצאות הקידוח בפרוייקט "בלוק 12" בקפריסין. נובל אנרג'י דיווחה באופן רשמי על תגלית בהיקף של 7 טריליון רגל מעוקב (TCF) של גז טבעי. הטווח, על פי נובל, עומד על 5-8 TCF.

קבוצת עזריאלי הודיעה הבוקר על רכישת בניין משרדים נוסף ביוסטון טקסס בתמורה לכ- 107.5 מיליון דולר. ה-NOI הממוצע השנתי מדמי השכירות יעמוד על כ-8 מיליון דולר.

אסיפת בעלי אגרות החוב של חברת טאו תשואות , שהייתה אמורה להתקיים היום (א') בצהריים, נדחיתה. זאת, לאחר שאיש העסקים אילן בן דב העביר במהלך הלילה לנציגות בעלי האג"ח מכתב חתום מטעמו ובו הסכמה עקרונית למתווה שהוסכם בין טאו לנציגות. בעקבות המכתב, הנציגות הסכימה לדחות את האסיפה שזומנה להיום, בכשבועיים. "בן דב מבקש להבהיר כי הוא מסכים לתנאים המסחריים הכלולים בהסכם", נכתב בדיווח של טאו לבורסה. "זאת, בכפוף להגעה להסדר עם הנושים המובטחים".

החברה לישראל ריכזה עניין לאור המלצת בנק הפועלים על המנייה. "להערכתנו", ציינו בבנק הפועלים, "מניית החברה לישראל נסחרת כיום במחיר הנמוך בכ-50% משווי תיק הנכסים שלה".

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]