אילן בן דב מסכים למתווה ההסדר בטאו; נדחתה האסיפה

בן דב העביר הלילה לנציגות בעלי האג"ח מכתב חתום מטעמו ובו הסכמה עקרונית למתווה שהוסכם בין טאו לנציגות ■ האסיפה שתוכננה להיום נדחית בשבועיים

‎‎שלושה שבועות לאחר גיבוש מתווה הסדר חוב בחברת ההשקעות הכושלת טאו , העביר בסוף השבוע בעל השליטה בחברה, אילן בן דב, מכתב ובו הביע את הסכמתו העקרונית למתווה; בעקבות המהלך נדחתה בשבועיים אסיפת המחזיקים שתוכננה להיום (א'). ‏בן דב מסר באמצעות עו"ד יוסי אברהם, כי הוא "מסכים לתנאים המסחריים הכלולים בהסכם העקרונות".

על פי מתווה ההסדר, ימחקו המחזיקים בסדרות האג"ח ב' וג' (לא כולל בן דב עצמו) חוב של כ-310 מיליון שקל, ויקבלו תחת זאת שתי סדרות אג"ח חדשות (אחת מהן להמרה) בהיקף של 248 מיליון שקל, שייפרעו עד 2019 .

בנוסף לאג"ח החדשות יקבלו המחזיקים בטאו תשלום במזומן של 30 מיליון שקל; 15% ממניות החברה, הנסחרת כיום בשווי של כ-15 מיליון שקל בלבד; וכן ביטחונות של 16.25% ממניות חברת סאני, שבאמצעותה שולט בן דב, בשרשור, בחברת הסלולר פרטנר.‏

בן דב, שלאחר השלמת המהלך יחזיק כ-80% ממניות טאו (לעומת כ-70% כיום), יעביר לאחרונה 21.5% ממניות סאני, וכן ישקיע בה 20 מיליון שקל במזומן במהלך 3 שנים - סכום שישמש את טאו לפירעון תשלומי הריבית למחזיקי האג"ח. בנוסף ימיר בן דב את כל אג"ח טאו שבידיו, בהיקף של 105 מיליון שקל ערך נקוב, למניות החברה, וכך ינהג גם בחוב החברה כלפיו בגובה של 10 מיליון שקל.

את המו"מ מטעם המחזיקים מלווים עו"ד אמיר ברטוב, ממשרד ליפא מאיר, ומשרד עו"ד קליר-בנימיני. הסכמתו של בן דב להסדר מגיעה לאחר שבמכתב שפרסמו בשבוע החולף נציגי מחזיקי האג"ח, הועלו טענות רבות בנוגע לאחריותו כלפי המחזיקים. הנציגים העלו טענות הנוגעות גם לאחריות בנק לאומי כלפי המחזיקים. לאומי הוא נושה מרכזי של טאו, בסכום כולל של כ-150 מיליון שקל (חובות וערבויות), שהסכמתו תידרש גם כדי לאשר את ההסדר הנוכחי.