נתניהו מתחייב: חוק חינוך חינם מגיל 3 - עוד השנה

רה"מ בפתח ישיבת הממשלה: חוק חינוך חינם - כבר ב-2012 ■ "נעשה את מה שנדרש לגבי הביטחון, אולי בפחות כסף ממה שמערכת הביטחון היתה רוצה, אבל במספיק לדעתי כדי לשמור על מדינת ישראל מפני אויביה"

ראש הממשלה מתחייב להכיל את חוק חינוך חינם מגיל 3 במהלך השנה הקרובה. "יש לנו תנאי פתיחה טובים ל-2012, המשימה שלנו להוריד את האבטלה ולהעלות את הצמיחה"- כך אמר הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה השבועית.

"השבוע אנחנו ניקח את המשולש הזה של ביטחון, כלכלה, חברתי ואנחנו הולכים לחתוך דברים", אמר ראש הממשלה שהציג את יעדי השנה החדשה בפני שרי הממשלה. "אני אביא בפני הממשלה בימים הקרובים את האיזון שבעייני הוא האיזון הנכון בין צורכי הביטחון, צורכי הכלכלה וצורכי החברה. ובין השאר אנחנו נביא הסדר להכללת חינוך חינם לילדים מגיל 3, חינוך חובה לילדים מגיל 3 דבר שמשווים לו פה כבר 63 שנים. אנחנו הולכים להנהיג את זה בשנת 2012. ואני חושב שזה מתווסף לבשורות האחרות. כמובן שאנחנו עושים את זה תוך כדי שמירה על מסגרת התקציב, איננו פורצים אותו, התקציב. אנחנו שומרים על התקציב, אנחנו נדאג לחינוך, ולצורכי החברה כפי שאתם רואים. ואנחנו גם נעשה את מה שנדרש לגבי הביטחון. אולי בפחות כסף ממה שמערכת הביטחון היתה רוצה, אבל במספיק לדעתי כדי לשמור על מדינת ישראל מפני אויביה".

בפתח הישיבה הציג נתניהו בפני השרים מצגת ובה סיכם את שנת 2011 מבחינה כלכלית. "אנחנו עמדנו מול טלטלה כלכלית עולמית וצלחנו את המיצר הזה בשנה הזאת בצורה מאוד מוצלחת, אנחנו עמדנו ועדין עומדים בתוך טלטלה אזורית היסטורית שסוחפת את כל העולם הערבי, או כמעט את כולו. ואנחנו נהגנו באחריות וצלחנו את המשבר הזה עד כאן. אבל שתי הטלטלות האלה מציבות בפנינו אתגרים גדולים מאוד, גם ביטחוניים, גם כלכליים, גם מדינתיים ואנחנו נמשיך לפעול באחריות לא דרך משקפיים ורודים, אנחנו רואים את המציאות כפי שהיא. ואנחנו שומרים על יציבותה, ביטחונה וכוחה של מדינת ישראל מול הבאות", אמר לשרי הממשלה.

ראש הממשלה ציין לשבח את הצמיחה במשק ואמר כי "המשק הישראלי צמח ב- 4.8% יותר ממדינות ה-OECD, זה יותר מרוב המדינות המובילות בעולם באופן משמעותי, זה בהחלט הישג". מנגד, הוא הוסיף, "אנחנו יודעים שהאבטלה הגיעה לדרגה של 5%, שזה כמעט הרמה הנמוכה ביותר, הרמה הנמוכה ביותר מזה עשרות שנים. צמיחה גבוהה יחסית אבטלה נמוכה מאוד, זה לא מצב שבהכרח יוכל להישמר ב- 2012, אבל זה נותן לנו תנאי פתיחה טובים מאוד ל- 2012. אחת המשימות שלנו היא לנסות לשמר את החץ הזה שימשיך להיות בכיוון הזה, והחץ הזה של הצמיחה שימשיך לעלות למעלה. וזה חלק מהמשימות שלנו".

נתניהו ציין כי הבוקר נכנסו לתוקפן שתי הטבות במסגרת המלצות ועדת טרכטנברג. האחת: תוספת של 430 שקל לחודש, לאבות עובדים עם ילדים עד גיל 3, והשנייה היא ומתן 15 שקלים לחודש לאימהות עובדות עם ילד עד גיל 5.

"נשאלתי בכנסת בכמה אנשים מדובר?, ובכן ספרנו, מדובר ב-280 אלף, אבות שמקבלים ה- 430 שקל על כל ילד מתחת לגיל 3. מדובר ב-100 אלף נשים שמקבלות תוספת של 215 שקלים על כל ילד מתחת לגיל 5", אמר נתניהו. "זה אוכלוסייה גדולה, וזו אוכלוסייה עובדת. וזו בשורה גדולה והיא נכנסת היום, אי אפשר להגיד כפי שניסו לטעון, מדובר בקומץ אנשים, בכמה אלפים, לא נכון. מדובר פה בכמעט 400 אלף איש, זה הרבה מאוד".