דיווח: איראן הפיקה לראשונה מוט דלק גרעיני

סוכנות הידיעות האיראנית טוענת כי מדענים מטהרן הצליחו להפיק לראשונה מוטות הדלק המכילים אורניום טבעי ■ ההודעה מגיעה על רקע ההצעה האיראנית לשוב לשולחן המו"מ מול נציגי המערב בנוגע לתכנית הגרעין

איראן הודיעה הבוקר כי "הפיקה בהצלחה מוטות דלק גרעיני ראשונים", כך מדווחת סוכנות הידיעות האיראנית.

על פי הפרסום, הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית שפועלת מטהרן, טוענת כי מדענים וחוקרים הצליחו להפיק לראשונה את מוטות הדלק המכילים אורניום טבעי. עוד נמסר כי המוטות נמצאים עכשיו בלב כור המחקר בבירה האיראנית וכי הם נועדו למטרות מחקר רפואי .

"מוט הדלק עבר לליבת כור המחקר, אחרי שעבר את כל הניסויים שנועדו לבחון את פעילותו בתנאים מעשיים", צויין בהודעה של סוכנות הידיעות האיראנית. עד עתה במערב חשבו שאיראן אינה מסוגלת להפיק את מוטות הדלק, זאת לאחר שבעבר קיבלה טהרן אספקה של מוטות כאלו ממוסקבה.

פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ביקרו בעבר בכור בטהרן, ודיווחו שהמוטות בו מיושנים ולא מיועדים לשימוש של גורמי הביטחון באיראן.

הודעה זאת מתפרסמת יממה אחרי שהנציג האיראני למשא ומתן סעאד ג'לילי, אמר שמדינתו מוכנה לחידוש השיחות בנושא הגרעין עם נציגי המערב בהנהגתו של האיחוד האירופי. בשבוע האחרוןגברה המתיחות סביב המפרץ הפרסי, במיוחד בחזית שבין ארצות הברית וטהרן, כשהמדינה הודיעה על כוונתה לסגור את מיצרי הורמוז במקרה של סנקציות נגד תעשיית האנרגיה.