אהוד ברק: "העברת החברות לבנותיי היתה בתום-לב"

הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת דנה בחוות-הדעת של מבקר המדינה על העברת הכספים לחברות הייעוץ שהיו בבעלות שר הביטחון ברק

"פעלתי בתום-לב", כך אמר היום (ב') שר הביטחון אהוד ברק, בתגובה לחוות-הדעת של מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס שעסקה בחברות הייעוץ שהיו בבעלותו. במהלך דיון שקיימה הוועדה לביקורת המדינה בדוח, אמר ברק כי הוא מתייחס ברצינות רבה לביקורת ורוחש למבקר הערכה רבה.

אתר "גלובס" העביר בשידור חי את הישיבה בכנסת.

כזכור, חברת "אהוד ברק בע"מ" הועברה מידי שר הביטחון ל-3 בנותיו - מיכל, יעל וענת - עם מינויו לתפקיד, אלא שהחברה המשיכה לקבל כספים גם לאחר מינוי של ברק לשר הביטחון, וצברה בתקופה זו כ-6.5 מיליון שקל.

‏‏"אני מקבל את כל הממצאים והביקורת ומיישם בפועל את הדוח", אמר ברק והוסיף כי "כל הפעולות שנעשו בחברות הייעוץ נעשו בתום-לב ובשקיפות". השר סיפר כי הוא נדרש עם בחירתו לתפקיד להפסיק בתוך ימים ספורים פעילות עסקית בת 5 שנים.

‏‏"אני הייתי הרוח היחידה בחברות הללו, וכיום נשארה רק גביית הכספים מפעילות העבר. הכסף התקבל באישור, ושולם עליו מס. לאף אחת מהחברות לא היה קשר עם מערכת הביטחון", ציין ברק והוסיף כי "העברת המניות לבנותיי לא עמדה בניגוד לכללים, אלא בניגוד לרוח הכללים, כפי שקבע המבקר".

‏ברק ציין עוד כי הוא העמיד לרשות המבקר ואנשיו "את כל החומר, הדוחות והמאזנים הכספיים. מדובר בתקלה שאירעה בתום-לב, וכיום בחברות הייעוץ אין שום פעילות, והן מחכות רק לגביית החובות".

‏טענות אלה זכו לאישורה של עו"ד נורית ישראלי, היועצת המשפטית של משרד המבקר, שהשתתפה בישיבה. ישראלי אמרה כי "התיקונים שעליהם הצבענו נמצאים בהליכי תיקון, והחברות בהליך פירוק".

‏יו"ר הוועדה, ח"כ רוני בר-און (קדימה), מתח ביקורת על כך ש"הממשלה, שהיא גורם פורמלי בלבד בפרשה, מתמהמהת ללא סיבה בחתימת החוזה עם שר הביטחון ובסגירת הפרשה".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) טען כי המבקר אמנם קבע כי אין במעשים היבטים פלילים, אך הצביע על פגם אתי-ציבורי, ושאל האם הממשלה קבעה כללים לחברי הממשלה ולאלה המועמדים להיות שרים.

לעומתו, ח"כ עינת וילף (העצמאות) אמרה כי החלת הכללים גם על מועמדים לשרים היא הרחבה דרמטית מדי. "כל חבר כנסת ולא מעט מחוץ למערכת הפוליטית מבקשים להיות שרים", טענה. ‏‎‎‏