האקר מצרי תקף מספר אתרי אינטרנט של משרד החוץ

שורת אתרי אינטרנט מקונסוליות בארה"ב נפרצו ע"י האקר מצרי בשם Red Virus

אתרי אינטרנט של קונסוליות משרד החוץ נפרצו במהלך הלילה על-ידי האקר מצרי בשם Red Virus. מדובר על שורה של אתרי אינטרנט מקונסוליות בארה"ב - בשיקגו, יוסטון ואחרות.

במשרד החוץ הסבירו כי כלל אתרי משרד החוץ עוברים בימים אלה שדרוג מערכות, אך אתרי האינטרנט של נציגות המשרד בצפון אמריקה צפויים לעבור למערכת החדשה רק בתוך כחודשיים. בינתיים, וכדי לא להישען על מערכת ישנה של האתרים, הקימו הקונסוליות בארה"ב אתרי אינטרנט ביוזמתם, שמטבע הדברים חשופים יותר להתקפות מבחוץ.

ההאקר המצרי המזדהה בשם Red Virus התקיף בשנים האחרונות לא מעט אתרי אינטרנט ברחבי העולם. באפריל 2011 הוא התקיף מספר אתרי ממשל בסוריה, כולל את משרד המשפטים ומשרד המסחר והכלכלה הסוריים, כשהוא יוצא נגד התנהלותו של בשאר אסד.

באחת ההתקפות הוא אף הציב איקס על תמונותיהם של אסד, חסן נסראללה ומחמוד אחמדיניג'ד. ככל הנראה, ההאקר מקדם את משנתם של המוסלמים הסונים בסוריה, המהווים את מרבית האוכלוסיה.

התקפות על אתרי אינטרנט ישראליים בארץ ובחו"ל כבר הפכו לעניין כמעט שגרתי. באוגוסט אשתקד, למשל, נפרץ אתר ראש הממשלה על-ידי האקרים מצריים, ובשבוע שעבר נפרץ אתר האינטרנט של יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ חיים כץ.