אורכית: בעלי האג"ח הסכימו למו"מ במטרה להגיע להסכם

בימים הקרובים תנהל החברה מו"מ אינטנסיבי עם נציגות בעלי האג"ח מסדרה א' במטרה להמנע מהגשת בקשה לפירוק החברה

הנהלת חברת אורכית מדווחת היום (ב') לבורסה כי בעלי אגרות החוב של החברה (סדרה א') הסכימו לדחות בשבוע, עד ה-8 בינואר, את כוונתם להגיש בקשת פירוק לחברה. במהלך הימים הקרובים תנהל ההנהלה מו"מ אינטנסיבי מול בעלי האג"ח במטרה להגיע להבנות.

אתמול הגישה חברת ציוד התקשורת בקשה להקפאת הליכים לביהמ"ש המחוזי בת"א. הגשת הבקשה הגיעה על רקע המבוי הסתום אליו נקלע המו"מ שניהלה החברה עם מחזיקי האג"ח. אורכית, המנוהלת על ידי אריק פנט ואיציק תמיר, העדיפה לפנות לבית המשפט שימנה נאמן שינהל את המו"מ עם המחזיקים במסגרת הקפאת ההליכים, מאשר להגיע למצב בו היא עשויה לעמוד בפני בקשת פירוק מצידם של מחזיקי א', הנושה העיקרי של החברה.

האג"ח הללו הונפקו ב-2007 בהיקף נוכחי של כ-80 מיליון שקל, ויש להן נקודת יציאה בעוד שלושה חודשים. לפני כחצי שנה הנפיקה החברה גם סדרה נוספת, ב', בהיקף של כ-28 מיליון שקל (פנט ותמיר מחזיקים כרבע מסדרה זו).

בקופת אורכית יש היום כ-24 מיליון דולר, בדומה להיקף החוב אותו היא עשויה להתבקש לשלם בסוף חודש מארס. עם פרסום דוחות הרבעון השלישי בסוף חודש נובמבר, זימנה החברה אסיפת מחזיקי אג"ח לשם עדכון על מצב עסקי החברה, אולם עוד קודם לכן יזמו מחזיקי האג"ח אסיפה, במטרה להפעיל לחץ על החברה להעמיד לטובתם בנאמנות כבר אז חלק מהתמורה שאמורה להיות משולמת להם בחודש מארס.

על פי כתב הבקשה להקפאת הליכים, נציגות מחזיקי האג"ח של סדרה א', המורכבת ממגדל שוקי הוןוילין לפידות, העמידה אולטימטום בפני החברה להפקיד בנאמנות 20 מיליון דולר עד ל-1.1.2012, ולא היא תדרוש את פירוק החברה. זאת, בשעה שמחזיקי אג"ח ב' שלחו לחברה מכתב ביום חמישי האחרון, בו כתבו כי אם החברה תגבש הסדר כלשהו עם מחזיקי אג"ח א', שמשמעותו שיפור תנאיהם של מחזיקים אלה, יהווה הדבר עילה להעמדת האג"ח מסדרה ב' לפירעון מיידי, ויצדיק נקיטת הליכים נגד החברה ונושאי המשרה שלה.

בית המשפט, אומרת היום החברה, הביע צער שהחברה הגיעה למצב כזה של קונפליקט בין בעלי שתי סדרות האג"ח והעניק להנהלת אורכית 7 ימים להגיב על הבקשה. בנוסף, אסר בית המשפט על בעלי האג"ח לנקוט בפעולה כלשהי כנגד החברה עד שיודיע על פסיקה כזו או אחרת.