חברות הביטוח לשריג: דגן נפגשת איתנו רק בשל הפרוצדורה

שריג מיהר לגבות את דגן ושלח לאיגוד חברות הביטוח מכתב תשובה ובו הבהיר כי דגן הממונה על תוכניות הסדרה שהאוצר מקדם בנושא "אישור תוכניות חדשות" וכל הדיונים איתה יימשכו

התנגשות חריפה בין התאחדות חברות לביטוח חיים ואיגוד חברות הביטוח - שאת שתיהן מנהל זאב אבן-חן - לבין הפיקוח על הביטוח באוצר.

ל"גלובס" נודע כי ההתאחדות והאיגוד שלחו באחרונה מכתב לא שגרתי לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, פרופ' עודד שריג, שבו אמרו כי אינם מוכנים לשבת עוד בישיבות עם המשנה שלו, לי דגן, בנוגע לעמדות ענף הביטוח, על תוכניות הסדרה שהאוצר מקדם בנושא "אישור תוכניות חדשות". זאת, משום שלתחושתם דגן נפגשת עמם רק בשל הפרוצדורה. במכתב מההתאחדות והאיגוד נאמר לשריג כי מבחינתם הם ישבו לישיבות נוספות בנושא זה עמו.

באוצר לא התמהמהו; שריג מיהר לגבות את דגן ושלח בזריזות מכתב תשובה, ובו הבהיר בהקשר זה כי דגן הממונה על הנושא הנ"ל וכל הדיונים איתה יימשכו. עוד אמר שריג, כי אם האיגוד וההתאחדות לא ירצו בכך - האוצר יסתפק רק בתגובות הכתובות שכבר הועברו בנושא.

"גיבוי מיידי"

דגן הינה הדמות הבכירה ביותר באגף שוק ההון של שריג, מובילה שורה ארוכה של הסדרות משמעותיות ונחשבת רגולטורית שאינה נכנעת ללחצים ובעלת יכולת עמידות. מלשכת המפקח על הביטוח נמסר בתגובה כי "כפי שכבר הבהרנו לאיגוד ולהתאחדות במכתבנו, הפגישות יימשכו בראשות רו"ח לי דגן. לבקשת החברות, הפגישה הראשונה בנושא תתקיים היום".

בכירים בענף הביטוח ציינו כי "המכתב יצא בנושא אישור תוכניות חדשות. דגן מרכזת את הדיונים בנושא, והיו כמה פגישות איתה שבסופן אנשים הרגישו שלא הקשיבו לטענותיהם, כשדעת האוצר כבר מוחלטת. החברות שלחו הרבה חומר ותגובות לאוצר בנושא, ויש להקשיב להן. בישיבת הנהלת ההתאחדות והאיגוד הוחלט לשלוח את המסמך. חשוב להדגיש שלא מדובר בפסילה טוטאלית שלה ולא אישית, כשבנושאים אחרים הדיונים מולה נמשכים".

אותם בכירים הוסיפו כי "בחברות הביטוח יש כעס על המפקח, על כך שהוא מגבה אותה מיידית בנושא מבלי לשמוע את הסיפור כולו".