תביעה: מסעדת "פם-פם" לא איפשרה לעיוור להיכנס עם כלב נחייה

בתביעה נטען כי התנהגות הגורמים במסעדה עומדת בניגוד לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, שאוסר על נותן שירות ציבורי להפלות אדם מחמת מוגבלותו

נציבות שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות הגישה לבית משפט השלום בתל-אביב תביעה בסך כ-60 אלף שקל נגד מסעדת "פם-פם" בתל אביב ונגד בעלי המסעדה, נתן רג'ואן, בגין סירובם לאפשר את כניסתו של מרדכי לוי-תלמי (55), נכה צה"ל, קטוע יד ועיוור המתנייד בעזרת כלב נחייה, למתחם המסעדה יחד עם כלב הנחייה.

לפי התביעה, במאי האחרון הגיע לוי-תלמי עם רעייתו לאכול במסעדת "פם-פם" שבבניין המיניסטור בתל-אביב, ולאחר שביקשו לשבת בחלקה הפנימי של המסעדה, הפנתה אותם המלצרית לשבת בחלקה החיצוני של המסעדה. בני-הזוג פנו לבעל המסעדה, שהסביר להם כי לא ניתן להיכנס פנימה עם כלב נחייה. הוא התמיד בסירובו, גם לאחר שבני-הזוג הסבירו לו כי חלה חובה על-פי חוק להכניסם.

בתביעה נטען, באמצעות עו"ד אינאס חג' יחיא, כי התנהגות הגורמים במסעדה עומדת בניגוד לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, שאוסר במפורש על נותן שירות ציבורי להפלות אדם מחמת מוגבלותו.

עוד מצוין כי חוק איסור אפליית עיוורים, המלווים בכלבי נחייה, קובע כי אין להגביל את זכותו של עיוור להיכנס למקום ציבורי ולהשתמש בו, בשל היותו מלווה בכלב.

עו"ד לילך אברוך, ממונה תביעות ארצית בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מסרה כי התביעה זו הוגשה בשל חשיבותה הרבה לאיסור אפלייתם של אנשים עם מוגבלות.