ג'ים רוג'רס: "קנו אירו ופרנק שוויצרי - המטבעות החזקים השנה"

המשקיע ג'ים רויג'רס: "אני סבור כי אנגלה מרקל ומנהיגי אירופה יעשו משהו שיגרום לנו להרגיש טוב יותר" ■ "הפרנק השוויצרי יהיה המטבע החזק בשווקים ככל שהתנודתיות בדולר האמריקני ובין היפני תגבר"

המשקיע הנודע ג'ים רוג'רס מביע היום (ג') עמדה שורית ואופטימית על המטבע האירופי ועל הפרנק השוויצרי וסבור כי שני המטבעות הללו יהיו השחקנים החזקים של 2012. רוג'רס ממליץ לקנות אירו, המטבע שלאחרונה איבד גובה מול הדולר. בריאיון ל-CNBC אמר רוג'רס כי הוא שוקל לרכוש יותר אירו לאחר שמכר קצת בשבועות האחרונים.

"אני סבור כי אנגלה מרקל ומנהיגי אירופה יעשו משהו שיגרום לנו להרגיש טוב יותר", אמר. עוד הוסיף רוג'רס כי הקריאה לבנק המרכזי של אירופה להגביר את הרכישות יהיה טעות איומה והוא צופה כי הסבלנות בשווקים כבר תיגמר לקראת סוף 2012.

אנגלה מרקל וניקולא סרקוזי ייפגשו בשבוע הבא לדון בפרטי ההצעות לגוש האירו "במדינות אירופה החזקות כולם יודעים כי אינם רוצים לחלץ את הפורטוגלים או את היוונים יותר", אמר. בהקשר זה יצויין כי מנהיגי אירופה כבר הזהירו מפני אפשרות ששנת 2012 תהיה קשה מאוד לאיזור גוש האירו.

בהתייחס לפרנק השוויצרי סבור רוג'רס כי יהיה זה המטבע החזק בשווקים ככל שהתנודתיות בדולר האמריקני ובין היפני תגבר והם יאבדו את מעמדם כחוף מבטחים. על פי רוג'רס, הבנק המרכזי בשוויץ ינסה לשמור על המטבע מפני התחזקות של מעל 1.20 מול האירו.

בסיכום דבריו אמר רוג'רס "מנסיוני בשווקי המט"ח, לשווקים יש יותר כספים מכל בנק מרכזי שיש".