אנליסטים שוריים על ה-S&P500: "יזנק ב-16% השנה"

לעומת הקונצנזוס הקיים אצל המומחים והאסטרטגים השונים החוזים תשואה של 7% בלבד ■ גולדמן סאקס: "תשואה של בין 7% ל-16% תהיה עדיין אכזבה למשקיעים"

האנליסטים של וול סטריט, העוקבים אחר חברות ספציפיות, מציגים תחזיות שוריות יותר על שוק המניות מאשר מומחים וכלכלנים שונים המנסים לחזות לאן מועדות פניו. כך למשל, כאשר מסכמים את התחזיות של אותם אנליסטים לגבי עתידו של מדד ה-S&P 500, עולה כי בשנת 2012 הוא יציג תשואה של 16% - כפול מהקונצנזוס הקיים אצל המומחים והאסטרטגים השונים החוזים תשואה של 7% בלבד.

לטענתם של האנליסטים, התחזיות שלהם יהיו מדוייקות יותר משום שהם מעדיפים לנקוט בשיטה הבוחנת את מצבן של חברות מסוימות במדד 500 החברות המובילות, כאשר הם שמים בראש מעיינם נתונים כמו רווח ומנועי הצמיחה של החברות, לעומת האסטרטגים הבוחנים את מצבו הכללי של השוק ומתחשבים בעיקר בגורמי מאקרו חיצוניים כמו משבר החוב האירופי וההאטה העולמית.

לפי נתונים שמספק בית ההשקעות גולדמן סאקס , הקונצנזוס בקרב האסטרטגים של השוק לגבי מדד ה-S&P500, משקף רמה של 1,350 נקודות - המייצגת עליה של כ-7%. יתרה מזאת, דיוויד קוסטין, האסטרטג של בית ההשקעות צופה דווקא תשואה שלילית של 1.5% עבור המדד משום ש"המיתון שאירופה תיכנס אליו יגיע גם לארה"ב ויקלקל את האוירה החיובית".

"במידה והמדד יציג תשואה של 16%, כפי שחוזים האנליסטים השוריים, תהיה זו התשואה הטובה ביותר עבורו מאז התיקון הגדול של 2009, אז המדד הציג תשואה של 20%", אומרים בגולדמן סאקס. "בכל מקרה, תשואה שתהיה בין 7% ל-16% תהיה עדיין אכזבה למשקיעים שכן אסור לשכוח שהמדד הציג תשואה אפסית בשנת 2011".