"הקלטת הלוהטת": האם יוסי מימן אכן פיברק פרוטוקולים?

ביהמ"ש הורה ליוסי מימן להשיב לדרישתו של ד"ר נמרוד נוביק לקבל לידיו את הקלטת המקורית של שיחת השימוע שקיים לו עם פיטוריו מקבוצת מרחב

האם איש העסקים יוסי מימן "בישל" קלטת שהוגשה לבית המשפט? בית המשפט המחוזי בתל-אביב הורה למימן להשיב לדרישה למסור לידי עורכי דינו של ד"ר נמרוד נוביק את הקלטת המקורית של שיחת השימוע שקיים לו מימן עם פיטוריו מקבוצת מרחב בראשית ספטמבר.

זאת, לאחר שנוביק, שכיהן במשך 20 שנה כסגן נשיא קבוצת מרחב של מימן, האשים את מימן בהגשת ראיות בדויות ו"שיפוץ" פרוטוקולים באופן שעלול להטות משפט.

הסכסוך בין נוביק למימן הפך פומבי ב-6 בספטמבר 2011, כשחברת אמפל שבשליטת מימן הודיעה לבורסה על הדחתו המיידית של נוביק מכהונתו כדירקטור בחברה. בצעד חריג הודיעה אמפל כי נוביק פוטר לאחר שניסה לסחוט את מימן.

ב-11 בספטמבר הגיב נוביק בהגשת תביעת פיצויים נגד מימן בסך 110 מיליון שקל לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

בכתב ההגנה שהגיש לפני כחודש, האשים מימן את נוביק בביצוע הקלטות סתר ובניסיון לסחוט ממנו "מענק דמיוני חסר תקדים וחסר ביסוס", תוך איום בחשיפת דברים פרטים אישיים ודברים "שנאמרו בחדרי-חדרים". במסגרת כתב ההגנה ביקש מימן לסלק על הסף את תביעתו של נוביק.

בשבוע שעבר הגיש נוביק את תגובתו לבקשת סילוק התביעה על הסף, באמצעות עורכי דינו אמנון שבלת ונתי אגמון. במסמך, המשתרע על כ-100 עמודים, העלה נוביק האשמה חמורה כלפי מימן, שלפיה מימן "ביקש לפברק את הקלטת ישיבת השימוע" שערך לנוביק ומסר לו "הקלטה מזויפת" של הישיבה. מדובר בישיבה שנערכה ב-6 בספטמבר, יום ההודעה על פיטוריו של נוביק מאמפל.

לבקשה צורף תצהיר של המומחה דניאל הרפז, שבדק את הקלטת שיחת השימוע וקבע לכאורה כי זו בושלה ופוברקה במתכוון, תוך השמטת ההודאה של מימן בהתחייבותו לד"ר נוביק עליה מתבססת התובענה.

לבקשה צורפה גם תרשומת בכתב-יד שערך במהלך ישיבת השימוע עורך דינו של יוסי מימן, עו"ד נחום פיינברג, אשר בה מופיעה לכאורה הודאה של מימן בחובו לד"ר נוביק, בעוד שלטענת נוביק קטע זה "נעלם" לחלוטין מההקלטה.

עם פרסום הדברים ב"גלובס" בשבוע שעבר דחה עו"ד נחום פיינברג על הסף את הטענות המועלות על-ידי נוביק.

בסביבתו של נוביק הביעו היום (ד') תמיהה על התנהלות מימן ואמרו: "העובדה שמר מימן פועל בדרך זו מעידה עד כמה גדולה המצוקה בה הוא נתון. במשך 3 חודשים ביקשנו וחזרנו וביקשנו את ההקלטה המקורית. לא רצנו לספר לחברה שמישהו כאן בעייתי. להפך - נתנו כל הזדמנות לחזור בהם, אך ללא הועיל. לא ברור מה עובר עליהם בחודשים האחרונים".

בא-כוחו של יוסי מימן, עו"ד נחום פיינברג, מסר כי "בית המשפט לא חייב את יוסי מימן להגיב. מדובר בהחלטה אוטומטית שניתנה מיד לאחר הגשת הבקשה ב-27 בדצמבר 2011 להגשת תגובה, ואין בה שום קביעה. כאשר צד מגיש בקשה, צד שני אמור להגיש תגובה. עצם הפרסום על כך הוא מיחזור טענותיו של נוביק, וחבל שכך.

"מעבר לכך, תוך מספר ימים תתקבל תגובתו של יוסי מימן לטענה המופרכת בעיקרה, מכל וכל, כאילו מישהו עשה שיבוש בהקלטה. עצם הטענה שנעשו 45 שינויים בקלטת, כאשר יש תרשומת שנכתבה בזמן אמת, היא מגוחכת.

"אנחנו עומדים מאחורי מה שכתוב בתרשומת שאני ערכתי במהלך השימוע. טוענים שלא כתבתי שם חצי משפט, וזה קשקוש מוחלט. זה לא נכון, ואם זה היה נכון היו יכולים לפנות אליי לתיקון העניין באותו יום", הוא אומר.

לדברי פיינברג, "כל הסיפור הזה הוא ניסיון להבאיש את שמו של מימן. זה לא רלבנטי לתיק. נוביק הודיע לעיתונות בהודעה כי הוא ינהל את התיק בבית משפט ולא בתקשורת, אך בפועל הוא מנהל את התיק בתקשורת, וכל אחד יכול להסיק את המסקנות מכך בעצמו".