הטיפ היומי: חברת בנייה ותשתיות עם דיסקאונט של 40%

לאומי פרטנרס ממליץ על מניית שיכון ובינוי בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 9.2 שקלים ■ האנליסט רודי שתיוי: "שנת 2011 הייתה מצוינת עבור שיכון ובינוי"

שנת 2011 הייתה מצוינת עבור שיכון ובינוי , עם רווחיות גבוהה וחיזוק משמעותי של הונה העצמי, וזאת עוד בטרם רישום הרווחים הצפויים ממימוש ההחזקות בכביש 6 ובקניון עיר ימים בנתניה. לפי הערכתנו, שוויה של שו"ב הוא כ-3.75 מיליארד שקל, המגלם למניה שווי של 9.2 שקלים, כ-35% מעל שוויה בשוק.

המגזר העיקרי של החברה - תשתיות בחו"ל, צמח בשנים האחרונות בקצב דו-ספרתי, תוך שיפור מתמיד ברווחיות. בשנה האחרונה נוצר צבר הזמנות יציב, כלומר הצמיחה האגרסיבית במגזר זה צפויה להתמתן ב-2012. יחד עם זאת, לא צפויה ירידה בשיעורי הרווחיות בפעילות זו, שעשויה להמשיך להניב מעל למחצית מרווחיה התפעוליים של שו"ב.

ב-2011 נהנתה החברה ממימוש החזקותיה בכביש 6 (עסקה שטרם הושלמה) ברווח צפוי של 85 מיליון שקל, שיתווסף לרווחים של 256 מיליון שקל אשתקד בגין שיערוך החזקתה. בנוסף, צפוי לה רווח הון של 250 מיליון שקל ממכירת חלקה בקניון עיר ימים.

בקנה, יש לשו"ב שני פרויקטים מניבים נוספים (הכרמלטון ומתקן ההתפלה בחדרה) שצפויים להניב רווחים גבוהים במימושם, ובל נשכח את התחייבותה להנפקת שיכון ובינוי נדל"ן עד סוף 2012, שעשויה להניב רווח הון משמעותי.

על רקע הטלטלה בתחום המגורים בישראל, שהביאה לקיפאון בעסקאות, ירד מספר הדירות שמכרה החברה מ-600 בתשעת החודשים הראשונים ב-2010 ל-388 דירות השנה, ורק 53 ברבעון 3. ב-2012 צפויה שיכון ובינוי להמשיך ליהנות מרווחים בגין הדירות שמכרה בשנתיים האחרונות, אולם הפגיעה בתוצאותיה צפויה בעיקר מהירידה ברווחים ממכירת קרקעות ומגרשים.

החברה הודיעה על רכישת פז סולאר ועל פרויקט אנרגיה שאובה במעלה הגלבוע. יחד עם זאת, תחום האנרגיה המתחדשת עדיין שולי בפעילותה.

לנוכח מחירה הנמוך של המניה, אנו מעלים המלצתנו ל"קנייה", ולנוכח ההאטה בתחום המגורים ובתחום התשתיות בחו"ל, מפחיתים את מחיר היעד ל-9.2 שקל.

***נכתב ע"י רודי שתיוי מלאומי פרטנרס