טריגר-פורסייט תייעץ לאלביט במכרז של חברת החשמל

אלביט רכשה את מסמכי המכרז והיא שוקלת להתמודד בו יחד עם שותפים נוספים ■ על פי ההערכות, במכרז לא יתמודד משקיע לבדו, ולא יהיו יותר משתי קבוצות שיתמודדו בו

חברת אלביט מערכות שכרה את שירותי חברת הייעוץ טריגר-פורסייט, לגבי ההתמודדות במכרז תשתיות התקשורת של חברת החשמל. אלביט רכשה את מסמכי המכרז והיא שוקלת להתמודד בו יחד עם שותפים נוספים. על פי ההערכות, במכרז לא יתמודד משקיע לבדו, ולא יהיו יותר משתי קבוצות שיתמודדו בו.

השבוע הודיעה ועדת המכרזים לבחירת משקיע על הארכת המועד להגשת המענה למכרז עד סוף החודש, כנראה בשל בקשות משקיעים שטרם החליטו אם להתמודד במכרז והעדיפו ללמוד את מיזם התשתיות לעומק.

כפי שנחשף ב"גלובס", המשקיעים שמביעים עניין במכרז חוששים מאי-הוודאות בשוק התקשורת בקרוב. לפי מדיניות משרד התקשורת, בקרוב יקום שוק סיטונאי, שבו ימכרו בזק והוט שירותי תקשורת במחיר מפוקח, כדי שפרטנר וסלקום יוכלו להתחרות בהן.

מכיוון ששוק התקשורת התקבץ ל-4 קבוצות גדולות בלבד, המשמעות היא שאם אכן יוקם שוק סיטונאי כזה, שבמסגרתו פרטנר וסלקום יסגרו עסקאות עם בזק ועם הוט על שימוש בתשתיותיהן במחיר נמוך - למיזם התשתיות של חברת החשמל לא יהיו לקוחות - והמיזם ייהפך ללא כלכלי.