אורבוטק מפטרת 50 עובדים - מתוכם 10 בישראל

הירידה בצבר ההזמנות של חברת אורבוטק בתחום המסכים השטוחים (FPD) גורמת לה לבצע התאמות בכוח האדם ■ קובי ריכטר, ממייסדי אורבוטק, חוזר לדירקטוריון

הירידה בצבר ההזמנות של חברת אורבוטק בתחום המסכים השטוחים (FPD) גורמת לה לבצע התאמות בכוח האדם: החברה שלחה הבוקר מכתבי פיטורים לכ-50 עובדים בחטיבה, מתוכם כ-10 בישראל.

ברבעונים האחרונים ניכרה חולשה בתחום פעילות זה, ועל-רקע ההערכה כי גם בחודשים הקרובים לא צפויה עלייה בהזמנות, החליטו באורבוטק לבצע התאמות להיקף הפעילות ולצמצם את מספר העובדים בחטיבה זו.

אורבוטק , המנוהלת על-ידי רני כהן, מייצרת מגוון רחב של מכונות בדיקה, תכנון ותיקון, המשמשות יצרנים של מעגלים מודפסים (PCB) וצגים שטוחים (FPD), ומאפשרות להם להגדיל את שיעור הניצולת והיעילות במפעלים, ועל-ידי כך לחסוך להם כסף רב. באוקטובר 2008, עם פרוץ המשבר הפיננסי הקודם, רכשה החברה את חברת פוטון דינמיקס האמריקנית תמורת 290 מיליון דולר, ובכך הפכה את פעילות הצגים השטוחים לדומיננטית בחברה. בסך הכול מעסיקה אורבוטק כ-1,750 עובדים, מתוכם כ-650 בישראל והיתרה בכמה מדינות בחו"ל, בעיקר באסיה.

שנת 2011 שהסתיימה אמורה להיות שנת שיא בפעילותה של אורבוטק, עם מכירות של כ-570 מיליון דולר, עלייה של 7.7% ביחס לשנת 2010. עם זאת, העלייה בהכנסות מקורה בעיקר בגידול בפעילות המעגלים המודפסים, אשר הצליחה להאפיל גם על הקיטון בפעילות המסכים השטוחים.

לא פיטורים ראשונים

נזכיר כי אין זו הפעם הראשונה שבה מבוצעים פיטורים באורבוטק: המשבר שפרץ בתקופת רכישת פוטון אילץ את החברה לבצע מהלך חד בהרבה ביחס להתאמות שעושה החברה כעת - בסוף 2008 ותחילת 2009 פיטרה אורבוטק כ-20% מכוח האדם שלה, כשהעובדים שנותרו סבלו מקיצוץ בשכר, וזאת על רקע צניחה חדה בהכנסות, שליוותה את המשבר.

בריאיון מיוחד שנתן כהן ל"גלובס" לפני כחודשיים, התייחס בין היתר לפיטורים שהיו בעבר בחברה, ואמר כי "אם המשבר עמוק, באיזשהו שלב אין ברירה וצריך גם לפטר אנשים. להבטיח שלא יהיו פיטורים זה לא ריאלי, ותלוי בעומק המשבר".

אורבוטק נסחרת היום לפי שווי של 436 מיליון דולר, לאחר ירידה של כ-25% במנייתה בשנת 2011. בתחילת השבוע אישרה החברה את צירופו מחדש לדירקטוריון של ד"ר קובי ריכטר, ממייסדי החברה, המחזיק ב-7% ממניותיה. ריכטר מכהן היום כמנכ"ל יצרנית הסטנטים מדינול שבבעלותו. אחיו, יוחאי ריכטר, משמש כיו"ר אורבוטק.

השינוי החד בהכנסות החטיבות של אורבוטק
 השינוי החד בהכנסות החטיבות של אורבוטק