מיקי בר-חיים עוזב את אלעזרא; קיבל 25 מ' ש' מגזית גלוב

בר-חיים, ששימש קודם לכן כמנכ"ל גזית גלוב, המשיך לקבל מחברה זו את מלוא תנאי ההעסקה עד לשבוע שעבר, ובסה"כ צבר בה שכר בעלות של 25 מיליון שקל

מיקי בר חיים, יו"ר חברת אלעזרא החזקות שבשליטת אלי אלעזרא, מסיים את תפקידו לאחר שנתיים בלבד בתפקיד. מקורבים לצדדים אמרו היום (ד'), כי מלכתחילה דובר על תקופת כהונה של שנתיים. בר חיים נכנס לתפקיד בינואר 2010 ועלות העסקתו עבור 70% משרה עמדה על 64 אלף שקל בחודש.

בר חיים פורש במקביל למצב פיננסי לא פשוט של החברה. מניות אלעזרא החזקות אינן נסחרות בבורסה, והאג"ח שהנפיקה, בהיקף של כ-280 מיליון שקל, נסחרות ב"תשואת זבל" של 17%. בחודש שעבר פרסמה החברה דוח תזרים מזומנים (סולו) חזוי עד ספטמבר 2013, המציג עודף תזרימי מצטבר של 49 מיליון שקל, אך זאת תחת ההנחה שתצליח לגייס אג"ח בהיקף של 50 מיליון שקל, משימה לא פשוטה כשהאג"ח הנוכחית נסחרת בתשואה דו-ספרתית.

גם מתפקידו הקודם במגזר הפרטי פרש בר חיים לאחר זמן קצר יחסית. בתחילת 2008 חצה בר חיים, ששימש עד אז כבכיר בבנק לאומי, את הקווים, ומונה לתפקיד מנכ"ל אימפריית הנדל"ן הבינלאומית גזית גלוב, שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל.

לאחר תקופה קצרה ולא קלה לחברה, סיים בן חיים את כהונתו ביולי 2009, תוך שהוא גורף לכיסו עלות העסקה בסכום יוצא דופן: 9.3 מיליון שקל בשנת 2008 ו- 16.2 מיליון שקל בשנת 2009 (כולל פיצויי פיטורים לתקופה שהסתיימה בחודש שעבר!) - סה"כ 25 מיליון שקל.

בר חיים (57) הצטרף לבנק לאומי בשנת 1975 כ"טלר" בסניף כיכר ציון בירושלים, ובהמשך התקדם ומילא שורה של תפקידים בכירים, כולל ראש מערך בנייה ונדל"ן וראש החטיבה לבנקאות מסחרית בבנק.

גירעון בהון החוזר של אלעזרא

אלעזרא החזקות פועלת בתחום הביטוח (באמצעות חברת הכשרה ביטוח), הנדל"ן (חברת אפרידר) והליסינג (חברת אלבר).

את תשעת החודשים הראשונים של 2011 סיימה בהפסד של 54 מיליון שקל, ורואי החשבון שלה מפנים את תשומת הלב לגירעון בהון החוזר, ולכך שיכולת החברות לפרוע את התחייבויותיהן מותנית בהתממשות ציפיותיה.