הרשות השנייה לזכייניות ערוץ 2: מתנו את את קידום התוכניות

דורשת למתן את הקידום של תוכניות הפריים-טיים באייטמים בתוכניות אחרות ■ פתחה בהליך הפרה נגד קשת בשל קידום תכנים ונגד רשת בשל פרסום סמוי

הרשות השנייה הודיעה אתמול (ד') למנכ"לי זכייניות הטלוויזיה המסחרית ולמנכ"לי חברות החדשות כי הם נדרשים למתן את הקידום המאסיבי של תוכניות הפריים-טיים שלהם באמצעות אייטמים בתוכניות אחרות. זאת, בין היתר, לאור תלונות בעניין שהועברו לרשות השנייה. כמו כן, הרשות החלה בהליך של הפרה לכאורה נגד קשת בעקבות קידום "אייל גולן קורא לך" בערוץ 2.

יחד עם החילוף בימי השידור בין קשת לרשת, הוחלפו לוחות השידורים, ועלו תוכניות פריים-טיים הנחשבות לבעלות פוטנציאל רייטינג גבוה מאוד, בהן "האח הגדול" של קשת שעלתה ביום ראשון השבוע, "The Voice" שתעלה ביום שבת הקרוב ברשת, ו"אייל גולן קורא לך" שעלתה אתמול בערוץ 24.

במהלך השבוע האחרון שודרו אייטמים רבים המקדמים את הצפייה בתוכניות החדשות, בין היתר בתוכניות הבוקר של הזכייניות וכן בתוכניות של חברת החדשות.

"אנו מודעים לכך, שבעקבות החלפת ימי השידור וההשקה של תוכניות חדשות, הנכם פועלים במרץ רב לקידום השינויים בלוחות השידורים והתוכניות החדשות", כתב מנכ"ל רשות השנייה, מנשה סמירה. "יחד עם זאת, ולנוכח ניסיון העבר", מבקש סמירה "למתן את הקידום ו'שטיפת המרקע' בתוכניות מסוימות המאפילות על תכניות אחרות", וכן "להימנע מלקדם תוכניות במסגרת שידורי תוכניות החדשות, למעט במקרים חריגים, על-פי החלטת עורך החדשות בלבד, ובהתאם להנחיות שנקבעו".

בתוך כך, הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה לקשת, בעקבות קידום של "אייל גולן קורא לך" המשודרת בערוץ 24. זאת, בעקבות קידום התוכנית בתוכנית המקדימה, "אייל גולן מספר לך", וכן בתוכניות הבוקר של קשת. מדובר בהפרה, שכן על הזכיינית נאסר לקדם תוכניות של ערוץ 24, שנמצא בבעלותה, במסגרת שידוריה בערוץ 2.

כמו כן, הרשות השנייה קבעה בתקופה האחרונה הפרות לכאורה לרשת בעקבות פרסום סמוי לאורך מספר פרקים בתוכנית "המירוץ למיליון".

מחברת חדשות 2 נמסר: "אין תגובה".

מרשת נמסר: "אין תגובה".

מקשת נמסר: "קשת פועלת על-פי כללי הרשות השנייה ותמשיך לעשות כך בהמשך".