קיצוצים בחברות המזון: שופרסל מפטרת עשרות עובדים

ההאטה בעסקים, על רקע המחאה החברתית בישראל, ממשיכה להשפיע על חברות המזון: שופרסל תפטר עשרות עובדים במטרה לשפר את הרווחיות

ההאטה בעסקים, על רקע המחאה החברתית בחודשים האחרונים בישראל, ממשיכה להשפיע על חברות המזון ולהוביל לפיטורים: אחרי צניחה של 60% ברווחים ברבעון השלישי של 2011, שופרסל מתכוונת לפטר עשרות עובדים במסגרת מהלכי התייעלות שנועדים לשפר את הרווחיות של הקבוצה. מדובר בעובדי מטה של החברה ולא בעובדי הסניפים.

משופרסל נמסר בתגובה כי "לאור השינויים החלים בארץ ובעולם ולאור עדכון אסטרטגיית החברה וצרכיה, על-פי הנחיית מנכ"ל החברה איציק אברכהן, החברה תבצע צמצום והתאמות במערך משאבי האנוש בהנהלה ובמטה החברה. החברה תצמצם את היקף קליטת העובדים החדשים ב-2012".

שופרסל מצטרפת לחברת שטראוס, שגם היא תפטר בקרוב עשרות עובדים. גם במקרה של שטראוס אין כוונה לפטר עובדי ייצור או עובדי הסניפים.

גם חברת יוניליוור מפטרת כ-50 מעובדי החברה בצפון הארץ. כל המפוטרים ביוניליוור הם עובדי ייצור במפעלי תלמה וורד הגליל בצפון, ולכולם הוצע לפרוש בפרישה מוקדמת בתנאים מועדפים.

חברת מגה דיווחה בדוחות הרבעון השלישי כי בכוונתה לפטר כ-50 עובדי מטה במהלכי התייעלות שיביאו לקיצוצים בהוצאות ושיפור רווחיות.