כלכלנים בארה"ב: "דוח תעסוקה טוב; צפו לעלייה בצריכה"

דוח התעסוקה לדצמבר שפורסם היום בארה"ב הפתיע רבים לטובה - והצביע על אבטלה של 8.5%, הנמוכה ביותר מזה 3 שנים ■ ברקליס קפיטל: "המגזר הציבורי הרים ראש" ■ אולם כלכלנים מזהירים: נדרש יותר כדי לאושש הכלכלה

דוח התעסוקה לחודש דצמבר שפורסם היום (ו') בארה"ב מצטרף לרצף נתוני מאקרו מעודדים אודות הכלכלה הגדולה בעולם שפורסמו בחודשים האחרונים, תוך שהוא מציג את שיעור התעסוקה הגבוה ביותר בארה"ב מזה כמעט 3 שנים.

הנתונים העדכניים - 200 אלף משרות חדשות שנוצרו במשק האמריקני, מעידות על כך שארה"ב פותחת את השנה החדשה בטון חיוני, בעוד עסקים נכונים יותר להעסיק עובדים. יותר השמה, משמעותה יותר כסף ברשות הלקוחות האמריקניים וצריכה פרטית מוגברת - ובהתחשב בכך שזו האחרונה מהווה 70% מהתמ"ג האמריקני, מדובר בנתון מעודד ביותר.

"הדיווח הכולל היה יחסית טוב", אמר בראד סורנסן, מנהל השקעות בצ'ארלס סקוויב בסן פרננסיסקו. "זה עוזר מאד לגלגל את כדור השלג הזה במורד המידרון - כשיותר אנשים עובדים הביקושים גדלים, ולפיכך נדרשים עוד ועוד עובדים. זה גורם לכדור הזה להתגלגל וייתכן ובקרוב נראה צעדי התרחבות בחברות רבות".

הדוח החודשי של דצמבר מביא עימו בשורות טובות למשק האמריקני, כאשר האבטלה בארה"ב יורדת לרמה של 8.5% - לעומת הצפי כי זו דווקא תעלה לרמה של 8.7% בסיום שנת 2011.

"הנתונים בסך הכל חזקים ונראה כי המגזר הציבורי מרים ראש", התייחס לדוח מייקל גאפן, כלכלן בברקליס קפיטל. "זה דיווח חיובי".

במהלך ששת החודשים האחרונים, נוספו בממוצע כ-142 אלף משרות חדשות למשק האמריקני מדי חודש, ולמרות זאת מדובר בכמות לא מספקת. להערכת כלכלנים, נדרשת תוספת של 250-300 אלף משרות חדשות בכל חודש במשך השנים הבאות כדי להוריד את רמת האבטלה בארה"ב, באופן משמעותי.