האם "ההאקר הסעודי" הוא בכלל עובד בית-קפה מקסיקני?

מחקר שערך סטודנט ישראלי ופורסם באתר "בלוג-ספוט" חושף לכאורה: "ההאקר הסעודי" שגנב פרטי כרטיסי אשראי הוא נער בן 19 ממקסיקו בשם עומאר חביב

האם "ההאקר הסעודי" עומאר שעשה באחרונה שמות בחברות כרטיסי האשראי בישראל, תוך שהיא מטיל פחד ומורא בקרב הציבור - הוא בכלל נער בן 19, עובד בית קפה ממקסיקו? לפי מחקר שערך אמיר פדידה, סטודנט ישראלי, ופורסם בבלוג שלו - התשובה היא "כן".

לפי מחקר שערך פדידה, המפרסם את פרטיו בבלוג שפתח ב"בלוג-ספוט", בו הוא מתאר את אופן התחקותו אחר פעולותיו של "ההאקר הסעודי" באופן בסיסי, היא אינו סעודי. באם המחקר של פדידה נכון, שמו של ההאקר הוא עומאר חביב - וזה פרופיל הפייסבוק שלו.

פדידה טוען כי הטעות המרכזית הגדולה שעשה ההאקר עומאר, הינה הפנייה לגופי התקשורת בישראל - תוך שימוש בכתובת דוא"ל בה עושה שימוש. לאחר התחקות קצרה אחת השימוש בכתובת וחיפוש כתובות הדומות לה, הצליח פדידה לטענתו לאתר את זהותו של ההאקר.

לפי המחקר, שמו המלא של עומאר, שהוא בכלל כאמור מקסיקני, הינו עומאר חביב (Omar Habib), נער בן 19. הוא עובד בבית קפה במקסיקו (euforia lounge), למד בתיכון colegio plancarte ולומד כעת באוניברסיטה Center for Advanced Studies HidalguenseCenhies.

"באינטרנט שום מידע לא נעלם, האינטרנט נכתב בעט ולא בעיפרון", כותב פדידה בבלוג שלו. "ההאקר הלא חכם בלשון המעטה עשה טעויות רבות, הטעות הגדולה ביותר שלו - היא הפנייה אל כלי התקשורת בישראל תחת כתובת מייל שממנה ניסה לאיים ולשבח את 'הישגיו'. חטא היוהרה במילים פשוטות".

פדידה תיאר כי "כשאני מצויד בכתובת המייל איתה הוא שוחח עם כתבים בישראל וקצת זמן פנוי - יצאתי אל מסע שנמשך מספר שעות - בהם לא רק שהגעתי אל האדם עצמו, אלא אספתי פיסות מידע רבות שהיו פזורות ברחבי הרשת הרכבתי אותם אט אט כמו פאזל - והגעתי אל זהותו המלאה של ההאקר".

עומאר חביב כרטיסי אשראי / צלם: thinkstockאתר יוטיוב
 עומאר חביב כרטיסי אשראי / צלם: thinkstockאתר יוטיוב

לאחר שלטענתו הדליף פרטים של יותר מ-400 אלף כרטיסי אשראי ישראליים, נזכיר, עדכן אתמול עומאר כי פרסם ברשת פרטים של 11 אלף כרטיסים נוספים - מתוכם כ-6,000 כרטיסים נמצאו כאמיתיים, ונחסמו. היום, העביר עומאר דיווח נוספות ברשת, לפיו הוא מפרסם קובץ המכיל רשימה של כרטיסי אשראי נוספים, גם הם של ישראלים - אולם לאחר בדיקה התברר כי הקובץ לא מכיל פרטים חדשים, אלא סוס טרויאני.

יצוין כי ברשימת ה-400 אלף, רוב כרטיסי האשראי היו בעלי פרטים שגויים או שהיו לא פעילים. חברות כרטיסי האשראי בישראל ערכו בדיקה מקיפה וטענו כי רק 15 אלף כרטיסים אכן נמנים על אלה שפרטיהם נגנבו. (לצפייה ברשימת הכרטיסים המלאה - לחצו כאן)