סרוקזי מעודד: "משוכנע שאירופה תתגבר על משבר החוב"

נשיא צרפת אמר היום הדברים, לאחר שניפגש עם ראש ממשלת איטליה מריו מונטי, בפריז ■ "מונטי מעורר השראה; צרפת ואיטליה חולקות ראייה משותפת לגבי עתיד אירופה"

"האומץ של מונטי מעורר השראה", אמר היום (ו') נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, לאחר שנפגש עם ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, בפריז. "צרפת ואיטליה חולקות ראייה משותפת לגבי עתיד אירופה והדרך לפתור את משבר החוב".

השניים נפגשו לאחר שתשואות האג"ח האיטלקיות ל-10 שנים הרקיעו היום שוב מעל רף ה-7% - בעוד הבנק האירופי נאלץ להתערב במסחר בשוק האג"ח, לרכוש אג"ח איטלקיות וספרדיות בכדי ללחוץ את התשואות כלפי מטה.

מנהיגי אירופה, בכלל, נמצאים בלחץ, כאשר סרקוזי וקנצלרית גרמניה מרקל צפויים להיפגש בשבוע הבא כדי לדון במאפיינה של האמנה הפיסקאלית המתגבשת לאיחוד האירופי. זאת, על רקע מגעיה של ממשלת יוון עם האיחוד וקרן המטבע לטובת תוכנית חילוץ נוספת, וחשש מתגבר מדרישה לחלץ גם את איטליה וספרד.

"על כל מדינה באיחוד האירופי לשאת בנטל לביצוע הרפורמות הדרישות, המהוות בסיס להשבת האמון בשווקים והורדת תשואות האג"ח כלפי מטה", אמר היום מונטי.

מוקדם יותר התבטא נשיא צרפת כי התפטרות ממטבע האירו משמעותו "סוף אירופה ותום השלום", והזהיר כי אין לוותר על האירו כמטבע וכי הוא "משוכנע שאירופה מסוגלת להתגבר על המשבר הנוכחי".