העשירים הופכים לעשירים יותר

אנליסטים מעריכים: הפרמיירליג, כבר עכשיו ליגת הכדורגל המכניסה בעולם מזכויות שידור - צפויה לרשום עלייה נוספת בהכנסות מטלוויזיה החל מ-2013

בפרמיירליג ממשיכים בהכנות לקראת יציאה למכרזים על זכויות השידור של הליגה האנגלית לעונות 2013/14-2015/16.

עיתון "הגרדיאן" מפרסם כי אנליסטים בכירים משוק התקשורת הבריטי, צופים עלייה משמעותית בכספים שיתקבלו מזכייניות השידורים. ההסכמים הנוכחיים של הפרמיירליג שווים בסך הכל 3.5 מיליארד ליש"ט בשלוש שנים - ליגת הכדורגל המכניסה ביותר בעולם מטלוויזיה (לפני הסרייה A האיטלקית, שצפויה לגרוף, החל מהעונה הבאה, כ-800 מיליון ליש"ט בעונה).

הסיבה העיקרית לעלייה הצפויה היא המשך החדירה המאסיבית של הפרמיירליג לשווקי הטלוויזיה ברחבי העולם. כיום, משלמים ערוצי הטלוויזיה בחו"ל לפרמיירליג כ-1.4 מיליארד ליש"ט בשלוש שנים עבור הזכויות (2.1 מיליארד נוספים מגיעים מערוצים מקומיים). ההערכות הן כי החל מ-2013, לראשונה תצליח הפרמיירליג להשיג בחו"ל סכומים זהים, אם לא גבוהים יותר, מאלו שהיא מביאה מבריטניה.

גורם נוסף לאופטימיות: אחת השחקניות החדשות בשוק שידורי הכדורגל, רשת אל-ג'זירה הקטארית (שתשדר החל מהעונה הבאה את הליגה הצרפתית), צפויה להתחרות מול Sky ו-ESPN על זכויות השידור של הפרמיירליג בבריטניה. הכיסים העמוקים של איילי הנפט המחזיקים באל-ג'זירה עשויים להקפיץ למעלה את היקף כספי הזכויות.

סיבה נוספת לעלייה הצפויה בהסכמי השידורים היא ההתחזקות הגדולה של פלטפורמות הניו-מדיה בשנים האחרונות. לפי הדיווחים, אפל וגוגל הן שתי חברות שייתחרו ביניהן על חתימת חוזה עם הפרמיירליג במכרזים הקרובים.