6,143 סוכני כדורגל בפאניקה

פיפ"א החליט ליישם את ההחלטה לפיה עמלת הסוכנים המקסימלית תעמוד על 3%; הסוכנים מאיימים ללכת לבית משפט; בישראל 65 סוכני כדורגל מורשים

התאחדות סוכני הכדורגל (Association of Football Agents) מתכוונת לתבוע את פיפ"א על ההחלטה להגביל את עמלות הסוכנים החל משנת 2012. על-פי ההחלטה של התאחדות הכדורגל העולמית מ-2008, תוגבל עמלת הסוכנים ל-3% בלבד בגין העברות שחקנים, כאשר בכל מקרה לא יוכלו הסוכנים לגזור קופון שיעלה על 1.2 מיליון ליש"ט לעסקה. בנוסף, יוכלו הסוכנים לפי החוק החדש לגזור עוד 1.5% מהסכום הכולל של החוזה שעליו חותם השחקן.

נכון להיום העמלות של הסוכנים הבכירים עומדות על כ-10% ובמקרים חריגים מגיעות גם ל-15%. ההחלטה לקחת את פיפ"א לבית משפט נעשתה אחרי שבמהלך השנתה האחרונה הצליחו הסוכנים לדחות את החלת החוק, אולם בפגישה אחרונה בין הצדדים הודיעה התאחדות הכדורגל העולמית כי ב-2012 ייכנס החוק לתוקפו.

נכון להיום יש 6,143 סוכנים רשומים מטעם התאחדויות הכדורגל בעולם. לא מכבר פרסמה הפרמיירליג כי בעונה החולפת שילמו 20 המועדונים המשחקים בליגה הבכירה באנגליה סכום כולל של 71.9 מיליון ליש"ט עבור עמלות סוכנים.

בישראל רשומים 65 סוכני כדורגל מורשים מטעם ההתאחדות. איטליה היא המדינה עם הכי הרבה סוכנים מורשים - 648 בסך הכל, אחריה ספרד עם 571, ואנגליה עם 470. בוסניה הרצגובינה היא מדינת סוכני הכדורגל המפותחת ביותר ביחס לכמות האוכלוסיה, עם לא פחות מ-123 סוכנים רשומים.