שלל תגובות במערכת הפוליטית; ח"כ יחימוביץ: "כניסת לפיד תתרום לכנסת"

ח"כ כרמל שאמה-הכהן: "יאיר לפיד נהג נכון לטובת טוהר המסך. הניסיון לריקוד בשתי הרחבות - הפוליטית והתקשורתית - היה מביך ומסוכן"

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', מסרה כי היא מברכת על כניסתו של יאיר לפיד לזירה הפוליטית. לדברי יחימוביץ', "יאיר לפיד הוא אדם איכותי אשר יביא יכולות אישיות לזירה הציבורית. יחד עם זאת, יחזק לפיד את אלה המאמינים בימין כלכלי ושמרני.

"לפיד, יחד עם לבני ונתניהו, מייצג ערכים חברתיים הפוכים מאלה של מפלגת העבודה, שלה ערכים סוציאל-דמוקרטים חדים וברורים. אולם, גם אם אינני מסכימה לעמדותיו, כפי שלא הסכמתי עם עמדותיו של אביו, טומי לפיד ז"ל, שהיה ידיד אישי שלי - כניסה לפוליטיקה של אנשים רעננים ממגזרים שונים תתרום לכנסת ולעולם הפוליטי".

ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, מסר בתגובה: "יאיר לפיד נהג נכון לטובת טוהר המסך. הניסיון לריקוד בשתי הרחבות - הפוליטית והתקשורתית - היה מביך ומסוכן, מאחר שיש דברים שאסור לערבב כמו הון, שלטון ותקשורת.

"קידום החקיקה פשוט לא השאיר לו ברירות, וטוב שכך. עכשיו יש רק לברך אותו ולאחל לו בהצלחה. כל הישג שישיג יושג בידיים נקיות. אם הקואליציה או קדימה יסוגו מחקיקת החוק, הם רק יוכיחו שמדובר היה בחוק לפיד. מבחינתי יש לקבוע את הנורמה הזו בחקיקה, וכך אפעל ואעשה".

ראש האופוזיציה ויו"ר קדימה, ח"כ ציפי לבני, פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה: "הפוליטיקה היא הדרך לשנות, וטוב יהיה אם כמה שיותר אנשים שרוצים לשנות לטובה את המדינה ייכנסו אליה. צריך לברך כל אדם שבוחר בדרך הזו. יותר ויותר אנשים מבינים שאי-אפשר להסתפק בדיבורים ופעולות תחת האמירה 'זה לא פוליטי' ולתת לאחרים לקבוע את גורלנו. תצטרפו לפוליטיקה, רק ככה אפשר לשנות את ישראל לטובה".

ח"כ רונית תירוש מסרה בתגובה: "אני מברכת על ההצטרפות של לפיד לפוליטיקה. מדובר באדם ראוי מאוד. אני עוד יותר מברכת על כך שהוא עשה צעד אתי ומוסרי ולקח על עצמו צינון לפני קיומו של חוק כזה".

לדברי תירוש, "עזיבתו של לפיד את 'אולפן שישי' לטובת הפוליטיקה לא אמורה להשפיע על הצעת החוק שלה בעניין הצינון, והיא אינה מתכוונת להוריד אותה מסדר היום, "משום שלא מדובר בחוק פרסונלי".

יחד עם זאת הוסיפה תירוש כי אם היא תסיק כי "הליכוד, באמצעות חבר הכנסת כרמל שאמה-הכהן, שהציע הצעה דומה רק עם תקופת צינון ארוכה יותר של 12 חודשה (תירוש הציעה 6 חודשי צינון - ר"ב), מנסים לחוקק חוק שיוכוון ישירות נגד לפיד, אני אחליט איך לפעול בעניין ואעלה מחדש את ההצעה שלי. בשלב זה יש לי תחושות לא טובות. השבוע יהיה דיון בוועדת החוקה שכבר נקבע בשבוע שעבר, ונראה לאן הרוחות נושבות".

חברי הכנסת זהבה גלאון וניצן הורוביץ (מרצ) מסרו כי הם מאחלים ליאיר לפיד הצלחה בקריירה הפוליטית ואמרו כי "טוב עשה יאיר לפיד שפרש ושם קץ לנסיון חקיקה מסוכן, פרסונלי ומביש. עיתונאי לא צריך צינון, ולא ראוי היה לנסות למנוע ממנו להתמודד".

הורוביץ וגלאון הוסיפו כי "אולי כעת, אחרי שנים של פרסום טור שבועי, נזכה לגלות סוף-סוף מהן עמדותיו הפוליטיות של לפיד".

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ דני דנון, מסר בתגובה: "טוב שיאיר לפיד סגר לעצמו את המיקרופון כעת וזנח את פעולותיו לקידום מעמדו האישי, על-ידי תעמולה פוליטית בחסות תפקידו בתקשורת. הגיע הזמן שלפיד יפעל לפי כללי ההוגנות והשוויוניות שהציב לעצמו ויפסיק להשתמש בשופר התקשורתי שניתן לו בכדי לצבור את הונו הפוליטי".

ח"כ דניאל בן-סימון (העבודה) מסר כי הוא "מברך את יאיר לפיד על כניסתו לחיים הפוליטיים ומאחל לו שהכניסה שלו תתרום למאמץ הגדול לסיים את עידן הימין בשלטון".

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) מסר: "מברך על הצטרפותו של לפיד לפוליטיקה. יש מקום בזירה הציבורית לאנשים מוכשרים ממגוון של תחומי עיסוק. הצטרפות לפיד מייתרת את חקיקת החוק להחלת תקופת צינון לעיתונאים, ובכך חוסכת מאיתנו פגיעה נוספת בדמוקרטיה".

לדברי פלסנר, "קדימה היא עדיין הגוף המרכזי היחיד בעל הנהגה ואמצעים שיכול להביא להחלפת ממשלת הימין-חרדים של נתניהו, ולכן הצטרפות לקדימה תהיה מהלך מתבקש מבחינתו".