"פורבס": בר רפאלי - הדוגמנית הישראלית המרוויחה ביותר

עפ"י הדירוג, רפאלי מובילה בפער משמעותי מחברותיה לענף, עם הכנסות של כ-5 מיליון שקל ב-2011 ■ אחריה בדירוג: גל גדות, נועה תשבי ומורן אטיאס

בר רפאלי היא לא רק הדוגמנית הישראלית המצליחה ביותר, אלא גם המרוויחה ביותר - כך עולה מדירוג שערך המגזין "פורבס ישראל", בגיליון ינואר שמופץ בימים אלה בדוכנים ובחנויות הספרים.

על-פי הדירוג, רפאלי מובילה את הרשימה בפער משמעותי מחברותיה לענף, עם הכנסות של כ-5 מיליון שקל בשנת 2011.

כזכור, רפאלי נבחרה לאחרונה להוביל קמפיין בינלאומי לבושם החדש מבית אסקדה, שעל-פי הערכות שלשל לכיסה כמיליון שקל. השנה המשיכה רפאלי לשמש כפרזנטורית של רשת פוקס בישראל, לצד קמפיין הלבשה תחתונה בצרפת, קמפיין בגדי-ים בקולומביה וקמפיינים עבור הרשתות האמריקניות GAP ו-Arrow.

להוציא את רפאלי, שהיא ליגה בפני עצמה בכל הקשור להיקף הפעילות ולהכנסות - הרי ששאר הדוגמניות, בעיקר אלה שבתחתית הרשימה, מרוויחות הרבה פחות ממה שנדמה היה.

כך למשל, גל גדות, המדורגת שנייה, השתכרה בשנה החולפת כ-1.3 מיליון שקל. גדות המשיכה לשמש כפרזנטורית של רשת קסטרו (קמפיין המוערך בכ-200 אלף שקל לשנה), השתתפה בעונה השנייה של הסדרה "עספור", ותמשיך לככב גם בסרט השישי מבית "מהיר ועצבני".

את המקום השלישי קטפה נועה תשבי, הפרזנטורית של הרשתות מיכל נגרין ו-ML, שבבעלותה גם חברת הפקה. על-פי דירוג "פורבס" השתכרה תשבי כ-740 אלף שקל ב-2011 - מרחק לא רב משכרה של מורן אטיאס, המדורגת רביעית עם הכנסות של כ-700 אלף שקל בשנה.

אטיאס כיכבה בישראל בקמפיינים לחברות to go ופמינה והצטלמה לפרסומת למפעל הפיס, שהשכר בעבורה מוערך ביותר מ-70 אלף שקל. עם זאת, הופעותיה בסדרות ובקמפיינים בחו"ל הן הסיבה העיקרית למיקומה בצמרת הדירוג.

שמות נוספים שנכנסו לרשימה כוללים את גלית גוטמן (670 אלף שקל) ואסתי גינזבורג (630 אלף שקל), שכיכבה בקמפיינים של הרשתות מילר ו"אפריל". הדוגמניות לירז דרור (580 אלף שקל) תהילה ריץ' (520 אלף שקל), אור גרוסמן (470 אלף שקל) ורותם סלע (300 אלף שקל) נועלות את הרשימה.

הדירוג התבסס על הערכות ושיחות עם כלל הגורמים בתעשייה, ביניהם סוכני דוגמניות בכירים, סוכנים לשעבר, צלמים, גורמים בתעשיית הפרסום, חברות האופנה והטיפוח ועוד.

השכר נבחן על-פי פרמטרים של מספר הקמפיינים בהם השתתפה כל דוגמנית, סוג הקמפיין, סוגי המדיה בהם הופיע כל קמפיין וכן הסכום שפורסם בתקשורת, שלרוב גבוה פי 3-5 משכר הדוגמנית בפועל. שכר הפרזנטוריות מנופח לצרכי פרסום, תופעה ייחודית לשוק האופנה הישראלי שמטרתה להקנות "יוקרה" לחברה המפרסמת.