הכי עשירה בעולם, הכי קמצנית בבונוסים

ליגת ה-NFL משלמת בונוסים זניחים להישגים בשלבי ההכרעה: עבור כניסה לפלייאוף מקבל כל שחקן 22 אלף ד'; זכייה בסופרבול תבטיח בונוס כולל של 150 אלף ד'

ליגת ה-NFL נחשבת לליגה העשירה בעולם, עם הכנסה של כ-9 מיליארד דולר בעונה. אבל גם בהסכם הקיבוצי החדש שנחתם בתחילת העונה האחרונה לא הצליחו השחקנים לשפר את תנאי ההעסקה שלהם בכל הקשור לבונוסים עבור הישגים. למעשה, מבין 3 הליגות המקצועניות הגדולות בארה"ב (NFL, NBA ו-MLB) מדובר בליגה המקצוענית שמשלמת את הבונוסים הנמוכים ביותר לשלבי ההכרעה של העונה.

ההסכם הקיבוצי ב-NFL קובע כי שחקנים מקבלים שכר עבור עונת משחקים, לא משנה אם הקבוצה העפילה לפלייאוף. בונוסים עבור הישגים משולמים לשחקנים על-ידי הליגה, לפי תעריף שנקבע מראש: עבור העפלה לפלייאוף יקבל כל שחקן העונה מהליגה 22 אלף דולר, עבור השלב הבא שהוא הגמרים האזוריים (Conference Championship game) מקבל כל שחקן 40 אלף דולר. זכייה בסופרבול שווה עוד 88 אלף דולר, לעומת 44 אלף דולר שמוענק למפסיד.

בסך הכל הבונוס המקסימלי לשחקן שקבוצתו תזכה בפלייאוף יעמוד על 150 אלף דולר בלבד. קבוצות שיחוללו הפתעה ויזכו בסופרבול אחרי שנכנסו אליו דרך משחק ה-ווילד קארד ("תת-פלייאוף" שמאפשר כניסה לפלייאוף ל-4 קבוצות נוספות) - השחקנים שלהם יזכו לבונוס כולל של 172 אלף דולר.

השכר הממוצע לשחקן NFL עומד על כ-1.9 מיליון דולר לעונה - הנמוך מבין שלוש הליגות הגדולות.