קרן המטבע מוסיפה אש למדורה: חוששת מקריסתה של יוון

כך לפי המגאזין הגרמני "דר שפיגל" שחשף מזכר פנימי של קרן המטבע ■ לפי המזכר, קרן המטבע אינה מאמינה לתוכניות הצנע של יוון וטעונת כי עליה לפעול ביתר נחישות ולנקוט בצעדים חדשים

בעוד אירופה מתבוססת במשבר החוב ומשקיעים בכל העולם מצפים בכליון עיניים לפתרון כולל שיביא לסיומו, קרן המטבע העולמית מוסיפה אש למדורה כאשר המגזין הגרמני, דר שפיגל חשף אמש מזכר פנימי של קרן המטבע בינלאומית (IMF) ובו הקרן מטילה ספק ביכולותיה של יוון לפרוע את חובותיה ולטהר את המערכת הפיננסית.

מהמזכר הפנימי שנחשף עולה כי קרן המטבע אינה מאמינה לתוכניות הצנע של יוון בטענה שהן אינן מספיקות והמדינה חייבת לנקוט בצעדים נוספים ואגרסיביים יותר כדי להימנע מחדלות פירעון.

בנוסף, באותו מזכר צויין כי, קרן המטבע משרטטת שלושה תרחישים עבור עתידה הכלכלי של יוון. לפי התסריט הראשון יוון תוציא אל הפועל תוכניות צנע נוספות, לפי התסריט השני תיאלץ ממשלתה לבצע "תספורת" גדולה יותר באג"ח הממשלתיות שלה המוחזקות על-ידי משקיעים פרטיים, ואילו האפשרות השלישית היא שיוון תקבל סיוע חיצוני בהיקף גבוה יותר ממדינות גוש האירו.

בתוך כך, אמש הודיע שר האוצר הגרמני וולפגנג שובל לעיתון יווני כי "תספורת" של 50% למחזיקי האג"ח הממשלתיות של יוון היא צעד שאינו מספיק בכדי להעלות את יוון על דרך המלך.

זאת ועוד, בנקים וגופי השקעות ניהלו משא ומתן עם ממשלת יוון במשך השבועות החולפים, בנוגע לתוכנית הצנע שמטרתה קיצוץ היחס חוב תוצר מ-160% - כפי שדורשת הממשלה, ליחס של 120% עד שנת 2020 - עניין שמהווה נדבך מרכזי בתוכנית החילוץ השנייה של יוון, שנאמדת בהיקף של 130 מיליארד אירו.

לפי הדיווח של דר שפיגל, קרן המטבע מבקרת בצורה חריפה את ההתנהלות היוונית ה"עצלה" שנוגע לשינויים המבניים שהיא מתעתדת לעשות ובייחוד לגבי גיוס המיסים ומכירת נכסי המדינה.