יו-טיוב: הגולשים בישראל יוכלו לדלג על פרסומות וידיאו

גוגל ישראל מתחילה להציע ללקוחותיה אפשרות לפרסם ביו-טיוב ולשלם על בסיס צפייה בלבד ■ הפורמט החדש, TrueView Video Ads, מאפשר לדלג על הפרסומות לאחר 5 שניות

שנה לאחר השקת פורמט פרסום הווידיאו בארה"ב, גוגל ישראל מתחילה להציע ללקוחותיה אפשרות לפרסם ביו-טיוב ולשלם על בסיס צפייה בלבד. הפורמט החדש, TrueView Video Ads, מאפשר לגולשים לדלג על פרסומות הווידיאו המקדימות (Pre Roll) לאחר 5 שניות ולעבור ישירות לצפייה בסרטון המבוקש ביו-טיוב.

במידה וכך יבחר לעשות הגולש, המפרסם לא ישלם על אותה חשיפה כיוון שהגולש לא צפה בפרסומת הווידיאו. התשלום ייגבה מהמפרסם רק במידה והצופה צפה בלפחות 30 שניות מהפרסומת (או בכולה, במידה ואורך הפרסומת קצר מ-30 שניות).

הפורמט הושק עד כה בארה"ב ובבריטניה ומגיע כעת לישראל. על-פי נתוני גוגל, הגולשים יכולים לדלג על כ-50% מפרסומות הווידיאו ביו-טיוב שניתנות לדילוג ומי שעושה כן מסביר זאת בכך שהוא כבר ראה את הפרסומות או כי אינו מעוניין במוצר שמופיע בהן.

עם זאת, הנתונים מארה"ב ומבריטניה מראים כי כ-66% מהגולשים שדילגו על פרסומת עדיין זכרו מי היה המפרסם, גם אם כלל לא טרחו לצפות בה. יתרה מזאת, גולשים שכן צפו בפרסומת היו ב-75% יותר קשובים לאותה פרסומת מאשר פרסומת וידיאו רגילה, שלא ניתנת לבחור אם לדלג עליה או לא.

עוד עולה מהנתונים של גוגל כי הגורמים המרכזיים המשפיעים על גולש לצפות בפרסומת בפורמט TrueView עד לסופה: שימוש בהומור, מוזיקה עוצמתית והצגת לוגו המותג.