גרמניה: ירידה של 0.6% בהיקף הייצור התעשייתי

המדד לחודש נובמבר רשם ירידה מעל לתחזיות לעומת העליה שנרשמה בחודש אוקטובר ■ בשיעור שנתי, היקף הייצור גדל ב-3.6% ■ הייצוא בנובמבר רשם עליה של 2.5%

היום פורסמו מספר נתוני מאקרו משמעותיים בגרמניה, חלקם טובים ,וחלקם טובים פחות, והכל הודות למשבר החוב באירופה שכבר משפיע בכל כוחות על הכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירו. הנתונים הללו מצטרפים לתוצאות הנפקת האג"ח של גרמניה היום שבה נרשמה, בפעם הראשונה בהיסטוריה של גרמניה, תשואה שלילית על האג"ח.

היקף הייצור התעשייתי במדינה ירד בחודש נובמבר ב-0.6% לעומת אוקטובר שרשם עליה של 0.8%, כך אמר היום שר האוצר הגרמני במהלך מסיבת עיתונאים שכינס על מנת להציג את הנתונים. על פי סקר האנליסטים של סוכנות בלומברג, הצפי היה לירידה של 0.5%. בשיעור שנתי, היקף הייצור התעשייתי בגרמניה צמח ב-3.6%.

מהנתונים שפורסמו היום עולה שחלה ירידה של 1% בהיקף יצור סחורות להשקעה בחודש נובמבר, בעוד יצור סחורות לצריכה ירד ב-0.7%. התפוקה בתחום האנרגיה רשמה ירידה של 0.4%, מנגד, הפעילות בתחום הפניה קפצה ב-4.5%. "עתודות ההזמנות הולכים ואוזלים", אמר כריסטיאן שולץ, כלכלן בברינברג בנק. "אבל הכלכלה הגמרנית די איתנה והיא תתגבר על כך במהירות".

גרמניה עוד יכולה לחמוק ממיתון למרות שמשבר החוב באירופה ממשיך להעיב על התחזיות הכלכליות של המדינה, וההאטה בכלכלה העולמית ממשיכה לפגוע בתחום הייצוא, וזאת עקב אחוז האבטלה הנמוך בגרמניה, שנמצאת ברמתה הנמוכה ביותר מאז איחוד גרמניה לפני כשני עשורים. נתוני האבטלה, הצמיחה בתעשיית השירותים במדינה יחד עם העליה המפתיעה במדד אמון העסקים בחודש דצמבר, עדיין נותנים סנטימנט חיובי בכלכלה הגרמנית.

מוקדם יותר היום פורסם נתון מעודד מכיוונה של גרמניה. היקף הייצוא במדינה לחודש נובמבר רשם עליה של 2.5%, לעומת ירידה של 2.9% בחודש אוקטובר. מדובר על נתון מפתיע במיוחד שכן על פי התחזיות היקף הייצוא היה צפוי לגדול ב-0.5% בלבד