עבודות השירות למרגול: בבית החולים אסף הרופא

היום החלה הזמרת מרגלית צנעני לרצות את העונש שנגזר עליה לאחר שהורשעה בסחיטה באיומים ■ צנעני תבלה את ששת החודשים הבאים בעבודה בארכיב של בית החולים אסף הרופא בצריפין - ולא באולפנת "בני עקיבא" כפי שתוכנן

הזמרת מרגלית צנעני, שהורשעה במסגרת הסדר טיעון בסחיטה באיומים, תרצה את עונש עבודות השירות שנגזר עליה בארכיב של בית החולים אסף הרופא בצריפין. על הזמרת נגזרו שישה חודשי עבודות שירות, אותם תחל לרצות מהיום.

בתחילה, קבע הממונה על עבודות שירות בשרות בתי הסוהר כי צנעני תרצה את עונשה באולפנה של תנועת "בני עקיבא". אולם, במשרד החינוך ביקשו שצנעני לא תרצה את עונשה במקום, ולכן הוחלף המקום בו תרצה את העונש. בסופו של דבר, מרגול כלל לא תרצה את עונשה במוסד חינוכי.

משירות בתי הסוהר נמסר כי צנעני תשרת חמישה ימים בשבוע, בין חמש לשמונה שעות ביום, ותעשה עבודות מנהלתיות בבית החולים לפי הצורך.

עורך דינה של צנעני שחר חצרוני מסר לחדשות 2 באינטרנט בתגובה: "אנחנו משוכנעים כי כמו כל דבר שעשתה בחייה, כך גם תבצע את עבודות השירות על הצד הטוב ביותר".

העונש של מרגול: לא בבני עקיבא

אחרי שבית המשפט המחוזי בתל אביב גזר את עונשה של הזמרת מרגלית צנעני, ואישר את הסדר הטיעון שנחתם עמה, נשלחה כאמור הזמרת לשישה חודשי מאסר -שהומרו בעבודות שירות. את חצי השנה שתוקדש לתרומה לציבור ולקהילה, אמורה הייתה מרגול להעביר באולפנה של תנועת הנוער הדתית-לאומית "בני עקיבא" בבית דגן.

אלא שמשרד החינוך החליט אחרת. "המוסד שהוצע לצנעני אינו מתאים ולכן היא תשובץ במוסד חינוכי אחר, בהתאם לחוות דעת של גורמי המקצוע", מסרה דוברת המשרד חגית כהן. "אין למשרד החינוך התנגדות לשיבוצה במוסד חינוכי אחר".

גם בתנועת "בני עקיבא" לא ממש היו מרוצים מהרעיון. גורמים חינוכיים בתנועה אמרו אז כי "אין זה ראוי שעבריין יבוא במגע עם בני נוער, גם אם מדובר באדם מוכר כמו מרגול". באופן רשמי מסר מרכז ישיבות "בני עקיבא", אלי ברק, בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט כי "מרגלית צנעני לא תבצע עבודות שירות באולפנת בני עקיבא - צפירא, כך על פי הנחיית משרד החינוך".