תקרית שפיכת המים: ח"כ מיכאלי תורחק לחודש מהכנסת

(עדכון) - מכתב ששיגרה ליו"ר הוועדה, התנצלה ח"כ מיכאלי וכתבה: "הדבר נעשה מתוך סערת רגשות" ■ הערכות: סוף דרכה הפוליטית של מיכאלי בשל שפיכת המים

התקרית המביכה אמש בכנסת עלתה לח"כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) בעונש חמור: לאחר ששפכה מים על ח"כ ראלב מג'אדלה, החליטה הבוקר (ג') ועדת האתיקה של הכנסת להרחיק את מיכאלי החל ממחר ולמשך חודש מישיבות מליאת הכנסת ודיוני ועדות הכנסת. עם זאת, מיכאלי תוכל להיכנס לישיבות המליאה והוועדות לצורכי הצבעה בלבד.

לאחר ההחלטה שיגרה מיכאלי מכתב ובו כתבה: "בהמשך למקרה שאירע בוועדת החינוך של הכנסת הריני להביע התנצלותי על עצם שפיכת המים ועל עגמת הנפש באם נגרמה למפלגתי ולעמיתים אחרים בכנסת. אין מקום להתנהגות מסוג זה במשכן מכובד כגון הכנסת או בכלל גם אם מדובר בסערת רגשות הנובעת מהמקום הפנימי והנעלב ביותר. אני מקבלת על עצמי את עונש הוועדה במלואו. מיותר לציין שישנה עוד עבודה רבה במושב הכנסת ואני מתחייבת להשלימה".

העונש שניתן למיכאלי הוא הכבד ביותר שניתן לחבר כנסת מזה 8 שנים, אז נאשמו חברי כנסת בהצבעות כפולות במליאת הכנסת. אמש שלחה מיכאלי מכתב התנצלות ליו"ר ועדת האתיקה ובו כתבה כי "הדבר נעשה מתוך סערת רגשות".

מיכאלי הביעה במכתב את התנצלותה והסבירה כי הדבר נבע מסערת רגשות ו"לא מתוך רצון לפגוע בכבוד הכנסת או בחבר הכנסת באופן אישי. ברור לכל שאין מקום להתנהגות מסוג זה במשכן מכובד כגון הכנסת או בכלל", כתבה.

כמה מחברי הוועדה ציינו כי הם רואים את האירוע בחומרה, כיוון שלא מדובר בפעם הראשונה שמיכאלי עומדת בפניהם. גם במפלגתה של מיכאלי רואים בחומרה את האירוע. אתמול פרסמה "ישראל ביתנו" גינוי למעשה בו נקבע כי "מדובר בהתנהגות לא ראויה".

בכנסת מעריכים כי בכנסת הבאה תעדר מיכאלי מרשימת ישראל ביתנו בעקבות התקרית הנוכחית ובשל תקרית נוספת שרשמה לאחר המשט כשניסתה למנוע מעל דוכן הכנסת את נאומה של ח"כ חנין זועבי.