המושבניקים מביתן אהרון נגד העסקה של תשובה

חברת דלק נדל"ן דיווחה על מכירת 50% מהמרכז המסחרי במושב לבתו של יצחק תשובה, כרמית אלרואי, אך חברי המושב, המחזיקים ביתרת הזכויות, טוענים: "אין עסקה"

לאחר מו"מ שארך תשעה חודשים, דיווחה היום דלק נדל"ן על מכירת חלקה (50%) במרכז המסחרי "ביתן אהרון", לבתו של בעל השליטה בחברה יצחק תשובה, תמורת 38 מיליון שקל.

אלא שחברי מושב ביתן אהרון, המחזיקים ביתרת הזכויות במרכז המסחרי, טענו היום (ג') בפני "גלובס" כי "כל עוד לא חתמו איתנו - אין עסקה". לחברי המושב, המיוצגים ע"י עו"ד חיים עדיני, קיימת זכות סירוב ראשונה לרכישת חלקה של דלק נדל"ן במרכז המסחרי. ככל הידוע הם דורשים ערבות אישית של תשובה כתנאי לאישור עסקת המכירה. מדלק נדל"ן, המנוהלת בידי ערן מיטל, נמסר כי "העסקה הושלמה על פי דין ובהתאם לאישורים שנדרשו בנסיבות העניין".

הרוכשת, כרמית אלרואי, 44, היא בתו הבכורה של תשובה ורעייתו של רוני אלרואי, בעל השליטה בחברת ההשקעות הכושלת קמן, שנקלעה בשנה האחרונה לקשיים. רוני אלרואי מונה לאחרונה לתפקיד יו"ר דלק נדל"ן.

כרמית אלרואי הקימה בשנת 2007 את חברת "פארמהסין" המייצרת ומשווקת תרופות סיניות לילדים. מאז יולי 2010 מספקת "פארמהסין" שורה של מוצרים (חטיפי אנרגיה, ניירות טישו וג'ל לניקוי ידיים) לחברת דלק ישראל. המוצרים נמכרים ברשת חנויות הנוחות של החברה ("מנטה") במאות אלפי שקלים לשנה.

אלרואי עצמה היא יו"ר דלק ישראל מאז ספטמבר השנה, לאחר שמספטמבר 2010 היא מכהנת כדירקטורית בחברה. היא בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ומדעי הרוח מאוניברסיטת ת"א, ומוסמכת ברפואה סינית מפאסיפיק קולג'.

כעת, עם הרכישה, מוסיפה אלרואי נדבך נוסף לפעילותה העסקית: החזקה בנדל"ן מניב. אלרואי רוכשת את חלקה במרכז המסחרי באמצעות חברה פרטית שבבעלותה. תשלום ראשון, בגובה של 22.5 מיליון שקל, כבר שולם על ידה, כשמתוך זה 20 מיליון שקל שימשו לצורך פירעון חוב לבנק שהובטח בשעבוד על זכויות בנכס הנמכר.

סכום נוסף, של 1.75 מיליון שקל, הופקד על ידי אלרואי בפיקדון המוחזק בנאמנות, בהתאם לתנאי ההסכם, כאשר יתרת התמורה, בגובה של 15.5 מיליון שקל, שולמה על ידה בחודש שעבר כמקדמה. העסקה, שאושרה כעסקת בעלי עניין באסיפה הכללית של דלק נדל"ן, לא צפויה להניב לה רווח או הפסד.

דלק נדל"ן נמצאת במגעים להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח שלה (בהיקף 2.1 מיליארד שקל) שבמסגרתו נדרש בעל השליטה, תשובה, להזרים מאות מיליוני שקלים לחברה, בתמורה לפריסת חובות האג"ח.