הקשת המזרחית: תומכים בשלמה מעוז - אבחנותיו מדויקות

בארגון תוקפים את אקסלנס בגין פיטורי מעוז וטוענים: "במשך שנים נאמרו בישראל דברים גזעניים נגד מזרחים, בעקבותיהם לא פוטרו אנשים אלא קודמו והונצחו"

הכלכלן שלמה מעוז, שפוטר אמש מבית ההשקעות אקסלנס בעקבות התבטאויות שערורייתיות נגד "האליטה האשכנזית" בישראל, זוכה היום (ה') לתמיכה בלתי מסויגת מהקשת הדמוקרטית המזרחית, הטוענת כי אבחנותיו על החברה בישראל "מדויקות ונכונות".

חדשות אחרונות בנושא פיטורי שלמה מעוז:

צפו בשלמה מעוז משתלח ב"אליטה האשכנזית"

שרון גל: "מבטיח ששלמה מעוז לא יודח מ'לילה כלכלי'"

בעקבות פיטורי מעוז: עצומה נגד "סתימת פיות" בפייסבוק

"הקשת הדמוקרטית המזרחית מברכת את שלמה מעוז על האומץ לצאת באמירות ברורות וקשות על החברה בישראל וקוראת למתנגדים האוטומטים להמתין ולנסות ולהקשיב לביקורת הקשה אך מדויקת", נכתב בהודעה שהוציאה הקשת המזרחית לתקשורת.

בארגון מבקרים את אקסלנס בגין ההחלטה לפטר את מעוז: "הקשת רואה בחומרה את העובדה כי אקסלנס החליטה לפטר את מעוז עקב דבריו, למרות שבמשך שנים נאמרו בישראל דברים גזעניים נגד מזרחים בעקבותיהם לא פוטרו אנשים אלא קודמו והונצחו; ראו לדוגמא את מרכז שיבא שעד היום מתנוסס שמו של אחד האנשים הגזענים שידעה מדינת ישראל".

מאקסלנס נמסר בתגובה כי "אנו מאמינים בזכותו של עובד ועובד לאחוז בכל דעה והשקפה באשר היא, אך למנהלי כספי ציבור אין הסמכות לערבב את השקפותיהם האישיות בעיסוקם. חובתנו לעמיתים היא לענייניות, למקצועיות וליושרה".

מעוז אמר אתמול בדבריו, בין היתר, כי הקיבוצים והמושבים גזלו את קרקעות המדינה וכי בית המשפט העליון הינו מעוז האשכנזים, ודבריו זוכים לאוזן קשבת בקשת המזרחית. לפי הודעת הארגון, "הקשת הדמוקרטית המזרחית, שהגישה את בג"צ הקרקעות, רואה גם היום את היחס לתושבי כפר שלם, השכונות וערי הפיתוח לעומת היחס לקיבוצים. אנו רואים גם היום כי בתי המשפט הם מרחב אשכנזי סגור וכולנו תקווה שבמקום לפטר את מעוז תשכיל החברה הישראלית לפקוח עיניה ולהתנער מהגזענות והאטימות שהפכו לדפוס בה".